Σε μερικά χρόνια από τώρα ίσως να «ξεχάσετε» τη βενζίνη και τις ατελείωτες ουρές έξω από τα πρατήρια καυσίμων. Γιατί;
Το μέλλον των υβριδικών οχημάτων είναι τα αυτοκίνητα πεπιεσμένου αέρα σε συνδυασμό με άλλες πηγές ενέργειας ή καύσιμη ύλη. Σουηδοί και Γάλλοι επιστήμονες κατάφεραν να κατασκευάσουν πειραματικά οχήματα που χρησιμοποιούν... ως εναλλακτικό καύσιμο (και) τον πεπιεσμένο αέρα. Και είναι φιλικά τόσο στην τσέπη του κατόχου τους όσο και στο περιβάλλον.
Ο Περ Τούνεσταλ και ο Σάσα Τράικοβιτς του πανεπιστημίου Λουντ της Σουηδίας θεωρούν πως με το νέο αυτό σύστημα θα καταφέρουν να εξοικονομήσουν γύρω στο 60% λιγότερη κατανάλωση βενζίνης. Σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο βενζινοκινητήρα και πεπιεσμένου αέρα χρησιμοποιείται αέρας υπό πίεση, ο οποίος έχει αποθηκευτεί σε μια μικρή δεξαμενή στον χώρο της μηχανής. Αντί η κίνηση των εμβόλων του κινητήρα να προκαλείται από την ανάφλεξη μείγματος αέρα- καυσίμου, προκαλείται από τη χρήση του πεπιεσμένου αέρα, με παρόμοιο τρόπο όπως ο ατμός σε μια ατμομηχανή. Το αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να τροφοδοτηθεί είτε με απευθείας υπό πίεση αέρα είτε να πάρει ηλεκτρικό ρεύμα, έχει ως μέγιστη ταχύτητα τα 50 χλμ./ώρα, ενώ έχει μηδενικές εκπομπές καυσαερίων.
«Το σύστημα αυτό είναι ιδανικό για τα λεωφορεία που κινούνται μέσα στην πόλη» επισημαίνει ο κ. Τούνεσταλ. Πριν από λίγες εβδομάδες εξάλλου, η γαλλική εταιρεία ΜDΙ (Μoteur Development Ιnternational) ανακοίνωσε πως θα ρίξει στην αγορά ένα παρόμοιο όχημα, το λεγόμενο και ΑΙRΡod, ένα διθέσιο τρίκυκλο βάρους 220 κιλών το οποίο διαθέτει μια δεξαμενή συμπίεσης αέρα από ανθρακονήματα. Εφευρέτης της συγκεκριμένης τεχνολογίας, της λεγόμενης και Compressed Αir Εngine (CΑΕ, Μηχανή Πεπιεσμένου Αέρα), είναι ο Γκι Νεγκρέ, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της ΜDΙ. Το ΑΙRΡod, η τιμή του οποίου δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, έχει αυτονομία 220 χιλιόμετρα εντός πόλης, με μέγιστη ταχύτητα 45 χιλιόμετρα/ώρα.
Η ΜDΙ έχει αναπτύξει επίσης και ένα μικρό διθέσιο τετράτροχο όχημα, το ΟneFlowΑir, το οποίο συνδυάζει το σύστημα κίνησης με συμπιεσμένο αέρα και έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η αυτονομία του, όταν η κίνηση γίνεται μόνο με αέρα, φθάνει τα 100 χιλιόμετρα, ενώ όταν βάζει σε λειτουργία και τους δύο κινητήρες, πλησιάζει τα 900 χιλιόμετρα.
Πηγή: “Βήμα”
Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!
Ετικέτες
Χίος
(4255)
Βολισσός
(192)
ΟΧΣΑ
(141)
Οινούσσες
(131)
Βροντάδος
(84)
Πυργί
(80)
Μεστά
(54)
Κάμπος
(39)
Χαλκειός
(36)
Αρμόλια
(32)
Καλλιμασιά
(29)
Καλαμωτή
(24)
Ποταμιά
(20)
Λεπτόποδα
(19)
Κουρούνια
(18)
Πισπιλούντα
(18)
Κέραμος
(17)
Θυμιανά
(16)
Χάλανδρα
(15)
Καρυές
(13)
Λαγκάδα
(13)
Καμπιά
(12)
Νένητα
(12)
Δαφνώνας
(11)
Βίκι
(9)
Νεοχώρι
(8)
Πιραμά
(7)
Ελευσίνα
(5)
Κηφισιά
(4)
Γρου
(2)
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου