Mετά το κλείσιμο σημαντικών εκκρεμοτήτων στο φορολογικό πεδίο, όπως η εφαρμογή των νέων κωδίκων φορολογίας Εισοδήματος και
Φορολογικής Διαδικασίας, το οικονομικό επιτελείο, έχει βάλει πλέον στο τραπέζι το κεφάλαιο φορολογία αυτοκινήτου.
Η εντολή για την επίσπευση των αλλαγών έχει ήδη δοθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονονομικών στις αρμόδιες υπηρεσίες και αναμένεται εντός του επόμενου τριμήνου να έρθουν στη βουλή με τη μορφή διατάξεων.
Πυξίδα των αλλαγών θα είναι...
πόρισμα που συνέταξε ειδική επιτροπή η οποία συνεστήθη μετά από απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Μαυραγάνη και το οποίο βρίσκεται στη διάθεση του οικονομικού επιτελείου. Από τις αλλαγές που περιλαμβάνονται στο πόρισμα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η κυριότερη και η οποία προκρίνεται από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομιείναι η εξής:
-η οριζόντια μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 20% έως 30%. Τα τεκμήρια διαβίωσης αποτελούν το κόκκινο πανί για τον κλάδο αυτοκινήτου καθώς επί της ουσίας έχουν καταστήσει παντελώς ασύμφορη την κατοχή και χρήση οχημάτων υψηλού κυβισμού. Τα τσουχτερά τεκμήρια, εκτός από το υψηλό εισόδημα που «χρεώνουν» στους κατόχους των ΙΧ μεγάλου κυβισμού, προκαλούν μεγάλη επιβάρυνση και μέσω της επιβολής του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης. Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλεται σε κατόχους ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών και έως 2.500 κυβικών υπολογίζεται με συντελεστή 5% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης. Για ΙΧ μεγαλύτερου κυβισμού ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του τεκμηρίου.
Υπήρξαν επίσης εισηγήσεις για πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με βάση το μήνα και όχι το έτος. Σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο ο φορολογούμενος θα μπορούσε να παραλάβει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του και να καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους. Η αλλαγή αυτή ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Capital.gr δεν θα γίνει. Θα συνεχιστεί το σημερινό σύστημα σύμφωνα με το οποίο ο φορολογούμενος που παραλαμβάνει τις πινακίδες κυκλοφορίας θα πρέπει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας για το σύνολο του έτους.
Για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος είναι ιδιοκτήτης ενός ΙΧ 5.000 κυβικών στο οποίο αντιστοιχούν ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 1.320 ευρώ. Αν παραλάβει τις πινακίδες κυκλοφορίας τον Νοέμβριο θα πρέπει να πληρώσει το σύνολο των τελών για το έτος μέσα στο οποίο τίθεται και πάλι σε κυκλοφορία το όχημα.
capital.gr
Φορολογικής Διαδικασίας, το οικονομικό επιτελείο, έχει βάλει πλέον στο τραπέζι το κεφάλαιο φορολογία αυτοκινήτου.
Η εντολή για την επίσπευση των αλλαγών έχει ήδη δοθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονονομικών στις αρμόδιες υπηρεσίες και αναμένεται εντός του επόμενου τριμήνου να έρθουν στη βουλή με τη μορφή διατάξεων.
Πυξίδα των αλλαγών θα είναι...
πόρισμα που συνέταξε ειδική επιτροπή η οποία συνεστήθη μετά από απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Μαυραγάνη και το οποίο βρίσκεται στη διάθεση του οικονομικού επιτελείου. Από τις αλλαγές που περιλαμβάνονται στο πόρισμα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η κυριότερη και η οποία προκρίνεται από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομιείναι η εξής:
-η οριζόντια μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 20% έως 30%. Τα τεκμήρια διαβίωσης αποτελούν το κόκκινο πανί για τον κλάδο αυτοκινήτου καθώς επί της ουσίας έχουν καταστήσει παντελώς ασύμφορη την κατοχή και χρήση οχημάτων υψηλού κυβισμού. Τα τσουχτερά τεκμήρια, εκτός από το υψηλό εισόδημα που «χρεώνουν» στους κατόχους των ΙΧ μεγάλου κυβισμού, προκαλούν μεγάλη επιβάρυνση και μέσω της επιβολής του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης. Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλεται σε κατόχους ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών και έως 2.500 κυβικών υπολογίζεται με συντελεστή 5% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης. Για ΙΧ μεγαλύτερου κυβισμού ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του τεκμηρίου.
Υπήρξαν επίσης εισηγήσεις για πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με βάση το μήνα και όχι το έτος. Σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο ο φορολογούμενος θα μπορούσε να παραλάβει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του και να καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους. Η αλλαγή αυτή ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Capital.gr δεν θα γίνει. Θα συνεχιστεί το σημερινό σύστημα σύμφωνα με το οποίο ο φορολογούμενος που παραλαμβάνει τις πινακίδες κυκλοφορίας θα πρέπει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας για το σύνολο του έτους.
Για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος είναι ιδιοκτήτης ενός ΙΧ 5.000 κυβικών στο οποίο αντιστοιχούν ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 1.320 ευρώ. Αν παραλάβει τις πινακίδες κυκλοφορίας τον Νοέμβριο θα πρέπει να πληρώσει το σύνολο των τελών για το έτος μέσα στο οποίο τίθεται και πάλι σε κυκλοφορία το όχημα.
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου