Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Κωστής Μουσουρούλης: Επιστολή στον πρόεδρο της Βουλής για την αναγκαιότητα ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και τη διεξαγωγή ειδικής συζήτησης για το Πανεπιστήμιο, παρουσία των πρυτανικών αρχών, στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων



Στην ανάγκη διασφαλίσεων για την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφέρθηκε χθες μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου ‘Δομή, λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας σπουδών και διεθνοποίηση των ΑΕΙ’, ο Βουλευτής Ν. Χίου και Υπεύθυνος Τομέα Περιφερειακής Πολιτικής, Κωστής Μουσουρούλης. Συμπλήρωσε πως το δείγμα γραφής της έως τώρα κυβερνητικής θητείας δεν είναι ικανοποιητικό, φέρνοντας ως παράδειγμα τις σημαντικές δυσλειτουργίες και προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στις άλλες βαθμίδες (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια), όπως και τη...
δήλωση του αρμοδίου Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου, πως η φετινή σχολική χρονιά θα είναι ίσως η δυσκολότερη μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο.

Τόνισε πως η Νέα Δημοκρατία κατέθεσε συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις για το νομοσχέδιο, στον αντίποδα των πρακτικών της κυβερνώσας παράταξης που, σε αντίστοιχη προσπάθεια μεταρρύθμισης των ΑΕΙ με το Ν. 3549 του 2007, «αντιδρούσε λυσσαλέα και αρνήθηκε ακόμα και την ψήφο επί της αρχής». Στο ίδιο πλαίσιο μικροπολιτικής λογικής ενέταξε τις πρόσφατες διακηρύξεις του Πρωθυπουργού περί διαφάνειας και αξιοκρατίας στην παιδεία, την ίδια στιγμή που φαίνεται να συνεχίζουν να εφαρμόζονται τα «ύποπτα κριτήρια παραδοσιακού ΠΑΣΟΚ», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, με αφορμή τις επιλογές διευθυντών και σχολικών συμβούλων.
Αναφορικά με τη συμμετοχή ξένων ακαδημαϊκών στο εκπαιδευτικό σύστημα, σχολίασε πως η κα. Υπουργός χαρακτηρίζεται από «παροιμιώδη ελληνοφοβία, η οποία φάνηκε και στην παιδεία», εμφανής ακόμα και σε όσους δεν αποτελούν σε καμιά περίπτωση πολέμιους της μεταφοράς τεχνογνωσίας από το εξωτερικό, όπως ο ίδιος ο Βουλευτής.
Τέλος, ο Κωστής Μουσουρούλης κατέθεσε επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Βουλής, με συμβολικές συνυπογραφές από το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑ.Ο.Σ., σχετικά με την ανησυχία για τη βιωσιμότητα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ζητώντας ειδική συνεδρίαση και ενημέρωση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων για το θέμα, παρουσία των πρυτανικών αρχών.


Η επιστολή στον πρόεδρο της Βουλής
για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου


Επιστολή του Κωστή Μουσουρούλη στον πρόεδρο της Βουλής για την αναγκαιότητα ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και τη διεξαγωγή ειδικής συζήτησης για το Πανεπιστήμιο, παρουσία των πρυτανικών αρχών, στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων:

Προς:
κ. Φίλιππο ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟ
Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Γνωρίζετε ότι η ίδρυση ενός περιφερειακού πανεπιστημίου μπορεί να υπαγορεύεται από πολλούς λόγους, πέραν των προφανών εκπαιδευτικών: εθνικούς, ιστορικούς, οικονομικούς, ίσων ευκαιριών, πολιτισμικούς κλπ.

Η πολιτική απόφαση ίδρυσης Πανεπιστημίου στο Αρχιπέλαγος, εξυπηρετούσε όλους τους ανωτέρω πολλαπλούς στόχους, ιδιαίτερα μετά τη λειτουργία Πανεπιστημίου του Αιγαίου (Ege University) με έδρα τη Σμύρνη, ή του -ιδρυθέντος το 1979- Πανεπιστημίου «Ανατολικής Μεσογείου» (Eastern Mediterranean University) στα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου.

Ο ίδιος ο τότε πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου, εγκαινιάζοντας το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, προέβλεψε πως «θα αποτελέσει την καλύτερη θωράκιση του Αιγαίου και πως θα δικαιώσει όσους εργάστηκαν για την ίδρυσή του».

Γνωρίζετε επίσης την πολύ σημαντική προσφορά στην εκπαίδευση του δικτύου συνεργαζόμενων Γυμνασίων και Ανωτέρων Σχολών στο Αιγαίο, που με την υποστήριξη του Αδαμάντιου Κοραή, συνέβαλε στην ανάπτυξη του Νεοελληνικού διαφωτισμού καθώς επίσης και το όραμα του Έλληνα μαθηματικού Κ. Καραθεοδωρή για την ίδρυση Πανεπιστημίου Αιγαίου.

«Η Ολομέλεια του Εθνικού Συμβουλίου Ανώτατης Παιδείας χαρακτήρισε ομόφωνα θετική αλλά και αναγκαία, την ίδρυση του περιφερειακού πανεπιστημίου στο πλαίσιο της αναγκαιότητας για κάλυψη όλων των ευρύτερων γεωγραφικών περιοχών του ελλαδικού χώρου. Στην εκτίμηση αυτή, η Ολομέλεια οδηγήθηκε με βάση την ανάλυση των συγκεκριμένων οικονομικών, κοινωνικών και εθνικών αναγκών, αλλά ακόμα και των ειδικών δυνατοτήτων που συνδέονται άμεσα και στενά, τόσο με την ιδιαιτερότητα της φυσιογνωμίας, της σημασίας και των προβλημάτων του κάθε ευρύτερου γεωγραφικού χώρου, όσο και με την ιστορική, επιστημονική και πολιτιστική του παράδοση».

Αυτά αναφέρθηκαν ένα χρόνο πριν από την ίδρυση του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το 1984.

Σήμερα, με τη συμπλήρωση 27 χρόνων λειτουργίας του, η αρχική ιδέα της δημιουργίας ενός ριζικά νέου υποδείγματος πανεπιστημιακού ιδρύματος, στενά συνδεδεμένου με τις ιδιομορφίες του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, εξελίσσεται ικανοποιητικά, και αυτό οφείλεται και στη νέα κουλτούρα ενός πανεπιστημιακού campus που αναπτύχθηκε στο Αρχιπέλαγος, με βάση τις νέες τεχνολογίες επικοινωνιών και πληροφόρησης.

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου κατάφερε να διατηρήσει και να καλλιεργήσει την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά του Αιγαίου, και να μετατραπεί σε μοχλό πολύπλευρης, δυναμικής και συνολικής ανάπτυξης και προώθησης της επιστημονικής, τεχνολογικής και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Η έκθεση αξιολόγησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου από την Ένωση Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων (EUA), αποτελεί αδιάψευστο μάρτυρα της προσπάθειας του Ιδρύματος για ποιότητα σε όλα.

Επειδή δεν μπορεί, και δεν πρέπει να υπάρξει, ούτε μία σκέψη για οποιαδήποτε περιθωριοποίησή του για οποιοδήποτε λόγο, σας ζητούμε να αναλάβετε πρωτοβουλία υποστήριξης του Ιδρύματος για την προσφορά του στην εκπαίδευση και την έρευνα, αλλά, κυρίως, για την ανάπτυξη που μπορεί να προσφέρει στην περιοχή. Προς την κατεύθυνση αυτή, αιτούμεθα τη διεξαγωγή ειδικής συζήτησης για το Πανεπιστήμιο, παρουσία των πρυτανικών αρχών, στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.


Με τιμή,

Κωστής Μουσουρούλης

Κατά τ' άλλα, ο βουλευτής Χίου Κωστής Μουσουρούλης, για τις τροποποιήσεις που προωθεί η Κυβέρνηση στον τομέα της εκπαίδευσης, κατά την ομιλία του στη Βουλή, είπε:

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν είναι βέβαιο ότι τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα αν αλλάξουν, αλλά για να γίνουν καλύτερα, πρέπει να αλλάξουν, όπως ορθά έχει ειπωθεί. Η φράση αυτή δείχνει ταυτόχρονα την αναγκαιότητα αλλά και την αβεβαιότητα, που εμφανίζεται στο νομοσχέδιο που συζητάμε. Είμαστε αβέβαιοι για το αποτέλεσμα της ψήφου μας, ωστόσο συμφωνούμε όλοι ότι είναι αναγκαία η αλλαγή.
Η αιτιολογική έκθεση αναφέρει ότι η παιδεία είναι το θεμέλιο των ιστορικών επιτεύξεων της χώρας μας. Είναι πολύ σωστό αυτό. Όμως, αυτές τις επιτεύξεις είναι που εμείς οι ίδιοι έχουμε υποσκάψει όλα αυτά τα χρόνια, με την αδυναμία μας να συμφωνήσουμε σε ένα μακρόπνοο όραμα και να το υλοποιήσουμε με συνέχεια και συνέπεια με βάση συγκεκριμένες πολιτικές. Το χρέος που δεν κάναμε στην ιστορία αυτού του τόπου, το οφείλουμε τώρα στους νέους που σήμερα πνίγονται από την ανασφάλεια, την αβεβαιότητα, οδυνηρά συναισθήματα για τη νεανική ψυχή που προκάλεσε η ολική κρίση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα.
Σήμερα αξιοποιήσαμε μια ευκαιρία να γυρίσουμε σελίδα, παραβλέποντας μία στοιχειώδη προϋπόθεση για συνεννόηση. Ποια είναι αυτή; Η αξιοπιστία. Αξιοπιστία που η δική σας Κυβέρνηση έχει δυστυχώς προ πολλού απολέσει.
Θα αναφερθώ επιγραμματικά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ως δείγμα του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζετε τα ευαίσθητα θέματα της παιδείας.
Τα σχολεία φέτος, για πρώτη φορά, δεν θα λειτουργήσουν κανονικά. Τα κενά που έχουν δημιουργηθεί από τις χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις και τη μείωση των προσλήψεων, δεν μπορούν να τα καλύψουν οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις σχολείων. Πολύ δε περισσότερο, η σώρευση μαθητών που θα προκληθεί στα λιγότερα σχολεία, θα ακυρώσει την καταλληλότητα των υφιστάμενων μέσων και υποδομών. Άλλη καταλληλότητα έχει μια σχολική υποδομή και ένα διδακτικό μέσο για ένα μικρό αριθμό μαθητών και άλλη για ένα μεγαλύτερο.
Έχουμε και το θέμα των σχολικών βιβλίων που θα καθυστερήσουν, διότι σπεύσατε να καταργήσετε τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων προτού διασφαλίσετε μια μεταβατική λύση, η οποία να λειτουργεί.
Τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν και στο εξωτερικό, όπου όποια σχολεία δεν κλείνουν, υπολειτουργούν. Ανακαλέσατε καθηγητές λίγες μέρες πριν ξεκινήσει η σχολική χρονιά, με αποτέλεσμα να υπάρξουν συμπτύξεις τάξεων, κάτι προφανώς αντιεκπαιδευτικό. Με το μεταναστευτικό κύμα που αναμένεται λόγω της κρίσης, θα κληθείτε κάποια στιγμή να αναθεωρήσετε την πολιτική σας αυτή.
Να μιλήσω μήπως για την επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών; Είχατε πει, κυρία Υπουργέ, ότι πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα έχει ολοκληρωθεί. Είμαι βέβαιος ότι αυτό δεν έχει συμβεί. Μήπως, όμως, επιμορφώθηκαν και οι ειδικότητες που χρησιμοποιήσατε από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο;
Ούτε αυτό έχει γίνει, για να μην πούμε βέβαια για τους απλήρωτους αναπληρωτές που προσλήφθηκαν μέσω του ΕΣΠΑ και ακόμα περιμένουν.
Να πω τώρα και για τις πανελλαδικές; Όλες τις αποφάσεις για την αλλαγή του συστήματος, για τον καθορισμό των εισακτέων και των τμημάτων αλλά και τα εξεταστικά κέντρα, τις πήρατε «στο παρά πέντε» και μάλιστα χωρίς τις εισηγήσεις των αρμοδίων οργάνων.
Να προσθέσω εδώ τρία ακόμα σημαντικά ζητήματα: τη διαρροή των θεμάτων, τον αποκλεισμό των μαθητών από τα ξένα πανεπιστήμια, εκείνων δηλαδή που εμπιστεύθηκαν ότι το απολυτήριο που θα λαμβάνουν χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις θα έχει μια κάποια αξία και αναγνωρισιμότητα στο εξωτερικό, και βέβαια το απόλυτο γελοίο του θέματος της επιστροφής απολυτηρίων επειδή δεν έφεραν το ορθό λογότυπο του Υπουργείου σας.
Υπάρχουν και άλλα πολλά. Ένα απ’ αυτά είναι η επίσπευση και για πρώτη φορά η ταυτόχρονη επιλογή διευθυντών και σχολικών συμβούλων με κριτήρια –απ’ ό,τι ακούω- ύποπτα, κριτήρια παραδοσιακού ΠΑΣΟΚ. Μόλις χθες ο Πρωθυπουργός μίλησε για ισονομία, για αξιοκρατία, για διαφάνεια.
Θα σταθώ επίσης σε αυτό που είπε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου σας, ότι η νέα σχολική χρονιά θα είναι η πιο δύσκολη μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο λόγω της οικονομικής κρίσης.
Η οικονομική κρίση, κυρία Υπουργέ, από μόνη της δεν είναι ικανή να οδηγήσει στην «πολτοποίηση» της εκπαίδευσης στην οποία εσείς έχετε επιδοθεί με ζήλο αλλά –αν μου επιτραπεί- και με θράσος, γιατί χρειάζεται θράσος να λέτε «πρώτα ο μαθητής» ή να μιλάτε για τομές, για νέο σχολείο, ύστερα απ’ όλα αυτά που περιέγραψα.
Το ίδιο ισχύει και για τον Πρωθυπουργό ο οποίος μας προέτρεψε χθες να σταθούμε αντάξιοι της ευθύνης μας. Η ελληνική κοινωνία, κυρία Υπουργέ, γνωρίζει πολύ καλά ποιος διαμόρφωσε τις παθογένειες, τις πελατειακές σχέσεις και την εξαγορά συνειδήσεων ακόμα και στο χώρο της παιδείας.
Πέρα από την αντίφαση αυτή, ο Πρωθυπουργός έφτασε χθες να πει ότι καμία πολιτική δύναμη δεν έχει το δικαίωμα να κρυφτεί από την ευθύνη αυτή «ψαρεύοντας στα θολά νερά». Ό,τι δηλαδή έκανε ο ίδιος ως αντιπολίτευση, όταν αντιδρούσε λυσσαλέα στις μεταρρυθμίσεις του ν. 3549 της κυρίας Γιαννάκου, νόμο με τον οποίο θεσμοθετήθηκαν τα περισσότερα απ’ αυτά που ψηφίζουμε σήμερα, όπως η αξιολόγηση της ποιότητας των ΑΕΙ και των μελών ΔΕΠ, όπως η ενίσχυση της αυτοδιοίκησης, η οικονομική αυτοτέλεια των πανεπιστημίων, η διαφάνεια, η δημοσιότητα, η λογοδοσία στις οικονομικές αποφάσεις κοκ. Θα θυμίσω εδώ ότι τότε, είχατε αρνηθεί την ψήφο επί της αρχής του νομοσχεδίου.
Ο Πρωθυπουργός μίλησε επίσης και για τον ανθρώπινο πλούτο της χώρας. Κυρία Υπουργέ, η παροιμιώδης ελληνοφοβία σας –και θέλω να τονίσω τη λέξη αυτή- φάνηκε και στην παιδεία. Στο εναρκτήριο λάκτισμα του νομοσχεδίου στους Δελφούς, όταν ξεκινήσατε τον υποτιθέμενο διάλογο, είχατε μιλήσει για επιτροπή ξένων σοφών. Αντίστοιχα, για τα πανεπιστημιακά νοσοκομεία, το Αρεταίειο και το Αιγινήτειο, είπατε ότι θα φέρετε ξένους για να κάνουν την εξωτερική αξιολόγηση της λειτουργίας τους.
Να πω κάτι άλλο; Το πανεπιστήμιο του Αιγαίου –για το οποίο θα αναφερθώ παρακάτω- που έχει αξιολογηθεί θετικά από την Ένωση Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, γιατί προσπαθείτε – ήδη από πέρσι - να το καταργήσετε; Και να πω εδώ ότι προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα με την εισαγωγή τεχνογνωσίας από το εξωτερικό και το γνωρίζετε πάρα πολύ καλά. Είμαι υπέρ, ωστόσο δεν πρόκειται γι’ αυτό το θέμα.
Ευαγγελίζεστε ένα ευέλικτο πανεπιστήμιο και το επιβαρύνετε με γραφειοκρατία αυξάνοντας τις εσωτερικές δομές και διαδικασίες. Εμφανίσατε - κατά τη γνώμη μου με θεατρικό τρόπο - όλο αυτό το «πακέτο» ως απλοποίηση. Οι κανονιστικές πράξεις που πρέπει να εκδοθούν με βάση τις εξουσιοδοτικές διατάξεις και μάλιστα θα αφορούν ξεχωριστά κάθε ΑΕΙ, μόνο απλοποίηση δεν είναι, κυρία Υπουργέ.
Προασπίζεστε το διαχωρισμό των ακαδημαϊκών από τις διοικητικές αρμοδιότητες…
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ξέρετε πόσες είναι;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ: Νομίζω ότι έχουν μετρηθεί πάνω από 90.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Πόσες είχε το προηγούμενο της κυρίας Γιαννάκου; Το ξέρετε;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ: Εδώ ψηφίζουμε το δικό σας νομοσχέδιο, κυρία Υπουργέ.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Είπατε ότι δεν το απλοποίησα. Αν είναι λιγότερες…
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ: Εγώ κρίνω το δικό σας νομοσχέδιο. Το άλλο είχε κριθεί από την τότε πλειοψηφία.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Σωστά. Αν είναι λιγότερες, σημαίνει ότι απλοποιήθηκε. Αν είναι περισσότερες, έγινε πιο δύσκολο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ: Δεν είναι ποσοτικό το θέμα. Για παράδειγμα σας αναφέρω τα προσόντα των καθηγητών. Σας θέτω και ένα ερώτημα, αν μου επιτρέπει ο κ. Πρόεδρος: Τα προσόντα των καθηγητών που έχουν και συνταγματικό πρόβλημα δεδομένου ότι τα ίδια τα πανεπιστήμια θα αποφασίζουν, θέτοντας το καθένα τα δικά του κριτήρια, είναι απλούστευση;
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Να βάζατε ως κόμμα ότι έχει συνταγματικό πρόβλημα. Γιατί δεν το βάλατε;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ: Σας επαναλαμβάνω ότι καλύτερα να μη λέτε ότι αυτό το νομοθετικό «πακέτο» απλοποιεί την κατάσταση.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα για λίγο την ανοχή σας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Πολύ σύντομα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ: Προηγουμένως, δώσατε στη συνάδελφο μεγαλύτερη ευχέρεια. Αφήστε με λοιπόν για λίγο ακόμη να μιλήσω.
Κυρία Υπουργέ, λέτε ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι δουλειά των επαγγελματικών φορέων. Πείτε μου πως θα βγάλουν άκρη οι επαγγελματικοί φορείς με την τόση εξειδίκευση των προγραμμάτων σπουδών.

Η πολιτεία, κυρία Υπουργέ, πρέπει να καθοδηγεί. Και εδώ ταιριάζει η φράση που είχε ειπωθεί από ακαδημαϊκούς, πως το ελληνικό κράτος σταματά εκεί ακριβώς που έπρεπε να αρχίζει. Και όπως κάθε φερόμενη μεταρρύθμιση από το ΠΑΣΟΚ, έχουμε και εδώ και από ένα συνήγορο και από μια ανεξάρτητη αρχή.
Τέλος, να κάνω μια μικρή αναφορά σ’ αυτό που είπε χθες ο Πρωθυπουργός, ότι το Πανεπιστήμιο, το σύστημα, παράγει πολλούς φοιτητές που δεν συμπληρώνουν τις σπουδές τους αλλά και πτυχιούχους που έχουν αδυναμία να βρουν εργασία.
Αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν να λέγεται αυτό από τον Πρωθυπουργό, ο οποίος επέτρεψε, αν δεν σας το ζήτησε, την κατάργηση της βάσης του 10 και άφησε να μπαίνουν στα Πανεπιστήμια φοιτητές με 3άρια, 4άρια και 5άρια.
Όσον για την αγορά εργασίας, ουδέν σχόλιο. Έχετε ήδη φροντίσει να μην υπάρχει αγορά εργασίας.
Κλείνω με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου. Το Πανεπιστήμιου αυτό, κυρία Υπουργέ, ξέρετε καλύτερα από εμένα, βρίσκεται στην ίδια κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Νομική της Αθήνας, η Αρχιτεκτονική του Μετσοβείου Πολυτεχνείου, το Αριστοτέλειο και μια σειρά από άλλα Πανεπιστήμια που είναι έτοιμα να κλείσουν, αν δεν έχουν ήδη κλείσει.
Δεν μπορεί να μας αφήνει αδιάφορους η τύχη ενός πρωτοποριακού συστήματος εκπαίδευσης και περιφερειακής ανάπτυξης, χωροταξικά αποκεντρωμένου, ένα σύστημα που παρά τις αντιξοότητες, κατόρθωσε και την ακαδημαϊκή γνώση και έρευνα να αναπτύξει, αλλά και να αναστρέψει σε αρκετές περιπτώσεις τη φυγή του ανθρώπινοι δυναμικού από το αρχιπέλαγος
Το άρθρο 7, παράγραφος 8, ουσιαστικά αποτελεί θρυαλλίδα στη νόμιμη λειτουργία του Πανεπιστημίου, καθώς καθιστά παράνομη -αν το έχω καταλάβει καλά, διαψεύστε με- τη λειτουργία του σε περιοχή εκτός της έδρας του, δηλαδή εκτός Μυτιλήνης.
Θα καταθέσω στα Πρακτικά -και κλείνω κύριε Πρόεδρε - και ζητώ να δοθεί αντίγραφο στην κυρία Υπουργό, επιστολή μου που παρέδωσα σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής την οποία συνυπογράφει συνάδελφος από το ΠΑΣΟΚ, τη Νέα Δημοκρατία και από το Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό, με την οποία ζητώ μια ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων για να συζητήσουμε σε βάθος το θέμα του Πανεπιστημίου του Αιγαίου. Κυρία Υπουργέ, θα χαιρόμουν πολύ αν είχα από τώρα τη σύμφωνη γνώμη σας.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Κωνσταντίνος Μουσουρούλης, καταθέτει για τα Πρακτικά την προαναφερθείσα επιστολή, η οποία βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Ευχαριστώ πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου