Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 21 Μαΐου 2014

Σαφάρι ελέγχων για ΚΤΕΟ και ασφάλεια μετά τις εκλογές

Αχαΐα: Σαφάρι ελέγχων για ΚΤΕΟ και ασφάλεια μετά τις εκλογές Εντατικοποίηση των ελέγχων αποφάσισε το υπουργείο ΜεταφορώνΕντατικοποίηση των ελέγχων αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών

Σαφάρι ελέγχων σε επιβατικά οχήματα και δίκυκλα, για την ύπαρξη καρτών καυσαερίων, ασφαλιστηρίων συμβολαίων και δελτίων τεχνικού ελέγχου από ΚΤΕΟ, ξεκινά αμέσως μετά τις εκλογές σε 13 Περιφερειακές Ενότητες της χώρας.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε την εντατικοποίηση των ελέγχων στους νομούς...
Σερρών, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Τρικάλων, Μαγνησίας, Λέσβου, Αιτωλοακαρνανίας, Κυκλάδων, Ηρακλείου, Έβρου, Αχαΐας, Φθιώτιδας και Βοιωτίας.

Για τον λόγο αυτό, στις συγκεκριμένες περιοχές θα βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους 14 κινητές μονάδες τεχνικού ελέγχου, οι οποίες θα κάνουν ελέγχους σε επιβατικά οχήματα, φορτηγά, λεωφορεία, ταξί και δίκυκλα.

Σημειώνεται, ότι η ΚΤΕΟ-αποφυγή εξακολουθεί να «χτυπάει κόκκινο», ενώ σε ορισμένες αγροτικές περιοχές της Περιφέρειας κυκλοφορούν αρκετά οχήματα (κυρίως αγροτικά) τα οποία δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ.

Με απόφαση που υπέγραψε χτες ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχ. Παπαδόπουλος, οι κινητές μονάδες ελέγχων (ειδικά βανάκια) θα παραμείνουν στην επαρχία τουλάχιστον ως το τέλος του χρόνου.

Εκτιμάται, ότι αυτή τη στιγμή, σε ολόκληρη την Ελλάδα κυκλοφορούν περίπου 2.000.000 οχήματα και 1.000.000 δίκυκλα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, καθώς επίσης και περίπου 730.000 οχήματα που είναι ανασφάλιστα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, εάν τα υπόχρεα ΙΧ και δίκυκλα περνούσαν από ΚΤΕΟ, στα δημόσια ταμεία έμπαιναν έσοδα ύψους 400 εκατ. ευρώ.

Πάντως, ακριβής εικόνα για τον αριθμό των οχημάτων που αποφεύγουν τον τεχνικό έλεγχο, θα υπάρχει τον ερχόμενο Ιανουάριο, όταν θα έχει λήξει η πρώτη διετία εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος διασταύρωσης των σχετικών στοιχείων (μέχρι και τον Ιανουάριο του 2013 δε γινόταν καν διασταύρωση).

Ο μεγάλος αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων από τα ΚΤΕΟ, παρά το υψηλό πρόστιμο ύψους 400 ευρώ που προβλέπεται για τους παραβάτες, προκαλεί προβληματισμό στο υπουργείο Μεταφορών, το οποίο με τις κινητές μονάδες επιδιώκει να περιοριστεί το φαινόμενο αυτό. Οι κινητές μονάδες θα πραγματοποιούν καθημερινά ελέγχους παρουσία τροχονόμου, που θα βεβαιώνει τις παραβάσεις.

Σημειώνεται, ότι μόνο οι έλεγχοι που έγιναν το 2013 από 6 αντίστοιχες κινητές μονάδες ελέγχου στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, εντόπισαν:

* 5.544 οχήματα τα οποία δεν είχαν εφοδιαστεί με Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ), αλλά τα καυσαέρια που εξέπεμπαν ήταν εντός των επιτρεπτών ορίων. Στους ιδιοκτήτες επιβλήθηκε πρόστιμο 50 ευρώ.

* 616 οχήματα χωρίς ΚΕΚ με εκπομπές εκτός ορίων. Στους ιδιοκτήτες επιβλήθηκε πρόστιμο 300 ευρώ.

* 7.200 οχήματα που είχαν ΚΕΚ, αλλά οι εκπομπές τους ήταν εκτός ορίων (πρόστιμο 300 ευρώ).

* 300 οχήματα που ήταν ανασφάλιστα.

* 200 οχήματα, στα οποία οι επιβαίνοντες δε φορούσαν ζώνες ασφαλείας.

* 200 δίκυκλα, στα οποία επέβαιναν αναβάτες χωρίς κράνος.

* 20 οχήματα που παραβίασαν κόκκινο σηματοδότη.

* 200 οχήματα, στα οποία βεβαιώθηκαν άλλες παραβάσεις.

Στους ελέγχους αυτούς δεν περιλαμβάνονται αυτοί της Τροχαίας , που υπολογίζεται ότι σε μηναία βάση πραγματοποιεί 500.000 ελέγχους, από τους οποίους προκύπτει ότι το 12% των οχημάτων είναι ανασφάλιστα. Οι ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων, όταν εντοπιστούν, έχουν προθεσμία 30 ημερών να τα ασφαλίσουν. Σε αντίθετη περίπτωση, η Αστυνομία εφαρμόζει τις σχετικές διατάξεις του ΚΟΚ, επιβάλλοντας τα αντίστοιχα πρόστιμα με κατ΄οίκον επισκέψεις.

Ειδικότερα, προβλέπεται ότι κάθε οδηγός ανασφάλιστου οχήματος, ανεξαρτήτως εάν εμπλακεί ή όχι σε κάποιο ατύχημα, κινδυνεύει με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για ένα χρόνο, χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου που είναι 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά Δ.Χ, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα και 250 ευρώ για τα δίκυκλα. Επίσης, προβλέπεται φυλάκιση δύο έως δώδεκα μηνών και χρηματική ποινή έως 3.000 ευρώ, σε βάρος του κυρίου ή κατόχου οχήματος που το θέτει σε κυκλοφορία ή ανέχεται να το κυκλοφορεί τρίτος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου