Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012

Τι αλλαγές μελετά το υπ. παιδείας για Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Γάλα και φρούτα θα αρχίσουν να διανέμονται στους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας, στους αμέσως επόμενους μήνες, στο πλαίσιο υλοποίησης δύο προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τη συνεργασία των υπουργείων Παιδείας και Ανάπτυξης, αλλά και τη συμβολή του ευρωβουλευτή της ΝΔ, Γιώργου Παπανικολάου.

Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος, στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο...
της Συνόδου υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο κ. Αρβανιτόπουλος μίλησε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, παρουσία αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και πολλών επισκεπτών από την Ελλάδα, απάντησε σε ερωτήσεις και ανέλυσε λεπτομερώς τις εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες, παρεμβάσεις και μεταρρυθμίσεις, που υλοποιεί το υπουργείο.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός ανέφερε ότι μελετάται η δημιουργία «ομάδας τεχνικής βοήθειας» (task force) που θα αποτελείται από πέντε μέλη εμπειρογνωμόνων και ειδικών, που θα σπεύδουν σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, ώστε να τα συνδράμουν στον κρίσιμο τομέα της οικονομικής διαχείρισης και αξιοποίησης των πόρων τους.

Ο υπουργός Παιδείας ανέλυσε την κατάσταση που επικρατεί στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τονίζοντας ιδιαίτερα την «άναρχη» ίδρυση και λειτουργία δεκάδων πανεπιστημίων και εκατοντάδων τμημάτων και σχολών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, πολλά από τα οποία αλληλεπικαλύπτονται. Δεν δίστασε να πει ότι πολλά τμήματα, ακόμη και πανεπιστήμια, ιδρύθηκαν μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσουν τοπικές ανάγκες και όχι με αντικειμενικά κριτήρια παιδαγωγικού και αναπτυξιακού περιεχομένου. Το σχέδιο « Αθηνά», δηλαδή καταργήσεις, συγχωνεύσεις και μετονομασίες σχολών έχει ήδη αρχίσει να εκτυλίσσεται.

Στο πλαίσιο αυτό, ως τον Φεβρουάριο θα έχουν ανακοινωθεί οι τελικές αποφάσεις για τις συγχωνεύσεις των σχολών. Περίπου 150 τμήματα ή σχολές αναμένεται είτε να συγχωνευθούν, είτε να καταργηθούν, είτε να μετονομαστούν, τόσο σε κεντρικά ιδρύματα όσο και σε περιφερειακά, όπου αναμένεται να υπάρξουν και οι μεγαλύτερης έκτασης αλλαγές. «Στόχος μας, είναι» τόνισε ο Κ. Αρβανιτόπουλος, «να συνδεθούν τα γνωστικά αντικείμενα των ιδρυμάτων με τους αναπτυξιακούς τομείς κάθε περιφέρειας».

Σημαντικές, όμως, αλλαγές, μελετά το υπουργείο Παιδείας και στη γενική αλλά και την τεχνολογική εκπαίδευση της χώρας. Χαρακτηριστικά, επισημάνθηκε και από τους Ευρωπαίους αρμόδιους αξιωματούχους ότι το διττό σύστημα τεχνολογικής εκπαίδευσης έχει επιτύχει στις χώρες όπου αναπτύχθηκε σωστά και προγραμματισμένα και, κυρίως, στη Γερμανία. Σύμφωνα με αυτό, ένα μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης γίνεται μέσα σε επιχειρήσεις, παρεμφερείς με το αντικείμενο σπουδών, ως ένα είδος πρακτικής εξάσκησης που, κατά πάσα πιθανότητα, θα είναι αμειβόμενη.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, χωρίς να παραλείψει να τονίσει τα προβλήματα μέσα απ΄ τα οποία αγωνίζεται το εκπαιδευτικό προσωπικό της χώρας. Έδωσε, μάλιστα, έμφαση στις χαμηλές αποδοχές του. «Αγωνιζόμαστε για ένα συμβόλαιο εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς» τόνισε, χαρακτηριστικά, ο κ. Αρβανιτόπουλος. Αναφέρθηκε, παράλληλα και στο σύστημα διορισμών και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών που αλλάζει, έτσι ώστε να επαρκούν οι 150.000 εκπαιδευτικοί για τις ανάγκες των σχολείων χωρίς να υπάρχουν κενά ή υπερκαλύψεις γνωστικών αντικειμένων.

Τέλος, ο υπουργός τόνισε ότι θα περιληφθεί τροπολογία σε νομοσχέδιο, με την οποία θα επιτρέπονται κατ΄εξαίρεση για την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά, οι μετεγγραφές παιδιών, οικογενειών με οικονομικά προβλήματα και δύο παιδιά φοιτητές, σε ΑΕΙ, μακριά από την οικογενειακή εστία. Οικονομική προϋπόθεση για να γίνει δεκτή η μετεγγραφή είναι να έχει κάθε μέλος της οικογένειας εισόδημα έως 7.000 ευρώ ετησίως, ενώ ο αριθμός των μετεγγραφών που θα επιτραπεί δεν θα ξεπερνά το 10% των φοιτητών της κάθε σχολής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου