Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

Φορολόγηση στον ηλεκτρονικό τζόγο αντί για το ΦΠΑ στη Παιδεία προτείνουν Έλληνες ευρωβουλευτές

Φορολόγηση στον ηλεκτρονικό τζόγο αντί για το ΦΠΑ στη Παιδεία προτείνουν Έλληνες ευρωβουλευτές - Κεντρική ΕικόναΗχηρή παρέμβαση Καϊλή και Ανδρουλάκη στο Στρασβούργο

Σημαντική παρέμβαση για την φορολόγηση με συντελεστή 23% στην Παιδεία έκαναν οι έλληνες Ευρωβουλευτές της Προοδευτικής Συμμαχίας Σοσιαλιστών και Δημοκρατών, Εύα Καϊλή και Νίκος Ανδρουλάκης.

Ειδικότερα, σε ερώτησή τους προς τον Επίτροπο Οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί περιγράφουν ότι...
η ιδιωτική Παιδεία δεν είναι έξοδο προνομιούχων αλλά των μη προνομιούχων οικογενειών που προσπαθούν να αποκτήσουν τα παιδιά τους μία επαγγελματική πιστοποίηση μέσω ενός ιδιωτικού ΙΕΚ ή αναγκαία ενισχυτική διδασκαλία στο φροντιστήριο της γειτονιάς. Προτείνουν λοιπόν το ισοδύναμο που θα μπορούσε να αποσοβήσει την αύξηση του φόρου.

Στη συνέχεια οι Ευρωβουλευτές υπέδειξαν τα έσοδα που θα μπορούσε να έχει το κράτος από τη φορολόγηση των καταστημάτων  ηλεκτρονικών παιχνιδιών VLTs, τα οποία υπολογίζονται στα 300 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, την ίδια ώρα που για το 2015 το εκτιμώμενο έσοδο από το φόρο 23% στη Παιδεία των μη προνομιούχων θα είναι 160 εκατ. ευρώ για το 2015, και 260 εκατ. ευρώ για το 2016.

Η ερώτηση στον Επίτροπο Μοσκοβισί είναι αν ήταν επιλογή της Επιτροπής να φορολογηθεί η Παιδεία και όχι να προκριθεί το ισοδύναμο των καταστημάτων ηλεκτρονικών παιχνιδιών VLTs, και εάν σε ανάλογες περιπτώσεις τόσο προφανών ισοδύναμων, η Επιτροπή θα δέχεται κοινωνικά άδικα και υφεσιογώνα μέτρα  από την Ελληνική κυβέρνηση.

  Ακολουθεί η ερώτηση των Ευρωβουλευτών:

Η Ελληνική κυβέρνηση επιλέγει να επιβάλει ΦΠΑ με συντελεστή 23% την ιδιωτική παιδεία καθώς, κατά τη λογική της, το κόστος θα το επωμιστούν οι "προνομιούχες οικογένειες". Όμως, πολλά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και φροντιστήρια παρέχουν ενισχυτική διδασκαλία ή πιστοποιητικά εξειδίκευσης τεχνικών και άλλων ειδικοτήτων σε πολίτες που καθόλου δεν μπορούν να χαρακτηριστούν προνομιούχοι και δεν έχουν πρόσβαση στις δημόσιες εκπαιδευτικές υποδομές,

Η φορολόγηση αποτελεί εθνική αρμοδιότητα και η Επιτροπή δεν μπορεί να επιβάλει ή να υποδείξει φορολογικά μετρά.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη Κυβέρνηση, θα μπορούσε να αποφευχθεί ο φόρος στη Παιδεία εάν υπήρχε κάποιο αντίστοιχο ισοδύναμο.

Ένα σαφές ισοδύναμο προκύπτει από τα έσοδα των καταστημάτων ηλεκτρονικών παιχνιδιώνVLTs η ρύθμιση για τα οποία έχει υπογραφεί και παρά ταύτα δεν ενεργοποιείται εξαιτίας της διαφωνίας που προκύπτει μεταξύ του ΟΠΑΠ και της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ). Τα έσοδα που θα μπορούσε να έχει άμεσα το κράτος από την ενεργοποίηση τουproject υπολογίζονται στα περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, κάτι που θα ανέστειλε αμέσως την ανάγκη φορολόγησης της Παιδείας.

Ερωτάται ο Επίτροπος Μοσκοβισί:

Η επιλογή για την φορολόγηση της Παιδείας και η μη ενεργοποίηση του άμεσου ισοδύναμου τωνVLTs βαρύνει την Επιτροπή ή την Ελληνική Κυβέρνηση;

Ποια θα είναι η στάση της Επιτροπής όταν, ενώ υπάρχουν προφανείς δυνατότητες εσόδων, η κυβέρνηση θα επιλέγει νέα υφεσιακά φορολογικά μέτρα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου