Πολλοί είναι οι μαθητές της Β' αλλά και της Γ' Λυκείου που αναρωτιούνται γιατί κάποια μαθήματα χαρακτηρίζονται ως αυξημένης βαρύτητας και πόσα είναι τα μόρια που προσφέρει κάθε μάθημα σε περίπτωση που ένας μαθητής γράψει 20.
Κάθε επιστημονικό πεδίο έχει...
τα δικά του μαθήματα βαρύτητας. Για παράδειγμα για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης τα μαθήματα αυτά είναι τα αρχαία και η ιστορία κατεύθυνσης για τις σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου.
Οι συντελεστές των δυο μαθημάτων είναι 1,3 και 0,7. Τα μαθήματα αυτά είναι πολύ σημαντικά και έχουν μεγάλη βαρύτητα στην τελική διαμόρφωση των μορίων. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι τα δυο αυτά μαθήματα σε περίπτωση που ένας μαθητής είχε τους ίδιους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα συνεισφέρουν με τα εξής ποσοστά:
Μάθημα | Ποσοστό συμμετοχής με 6 μαθήματα | Μόρια | Ποσοστό με 7 μαθήματα | Μόρια |
1ο μάθημα αυξ.βαρύτητας (1.3) | 26.3% | 5.266,67 | 11,43% | 2285,7 |
2ο μάθημα αυξ.βαρύτητας (0.7) | 20.33% | 4.066,67 | 24,43% | 4885,7 |
Κάθε μάθημα από τα υπόλοιπα | 13.33% | 2666,67 | 18,43% | 3685,7 |
Μόρια ανά μονάδα μαθήματος με 6 μαθήματα | Μόρια ανά μονάδα με 7 μαθήματα | |
Κάθε μάθημα από τα 6 | 133,33 | 114,3 |
1ο μάθημα αυξ.βαρύτητας | 263,33 | 244,3 |
2ο μάθημα αυξ.βαρύτητας | 203,33 | 184,3 |
Γιατί κάποιες επιλογές χαρακτηρίζονται εύστοχες ;
Θα έχουν ακούσει ή διαβάσει οι μαθητές για εύστοχες επιλογές πεδίων. Αυτό που κάνει μια επιλογή να χαρακτηρίζεται εύστοχη είναι το γεγονός ότι σε κάποια επιστημονικά πεδία μπορεί να συγκεντρώσει, σε περίπτωση που γράψει άριστα, έως και 20.000 μόρια, ενώ υπάρχουν επιστημονικά πεδία όπου το απόλυτο είναι τα 18.600 μόρια. Άρα εύστοχη χαρακτηρίζεται η επιλογή όταν δεν υπάρχει απώλεια μορίων.
Πού οφείλεται η απώλεια μορίων;
Η απώλεια μορίων οφείλεται στο γεγονός ότι αλλάζουν τα μαθήματα βαρύτητας και έχουν συντελεστές 0,9 και 0,4. Για παράδειγμα ο μαθητής της θεωρητικής που θα επιλέξει ως 6ο μάθημα γενικής παιδείας τη Βιολογία θα έχει ως μαθήματα βαρύτητας τη βιολογία (0,9) και την έκθεση (0,4). Οι μειωμένες συντελεστές συγκριτικά με τα αρχαία και την ιστορία κατά 0,7 αθροιστικά έχουν ως αποτέλεσμα το μέγιστο των μορίων να είναι τα 18.600
Θεωρητική
| |||
Εύστοχη | 1ο Πεδίο | Ανθρωπιστικές, κοινωνικές, νομικές επιστήμες | Αρχαία (1.3) Ιστορία (0.7) |
2ο Πεδίο | Θετικές | Μαθηματικά (0.9) Έκθεση (0.4) | |
3ο Πεδίο | Υγείας | Βιολογία (0.9) Έκθεση (0.4) | |
4ο Πεδίο | Τεχνολογικές | Μαθηματικά (0.9) Έκθεση (0.4) | |
Εύστοχη | 5ο Πεδίο | Οικονομίας και διοίκησης | Μαθηματικά (0.7) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (1.3) |
Τεχνολογική
| |||
1ο Πεδίο | Ανθρωπιστικές, κοινωνικές, νομικές επιστήμες | Ιστορία γεν (0.9) Έκθεση (0.4) | |
Εύστοχη | 2ο Πεδίο | Θετικές | Μαθηματικά κατ. (1.3) Φυσική κατ.(0.7) |
3ο Πεδίο | Υγείας | Βιολογία (0.9) Έκθεση (0.4) | |
Εύστοχη | 4ο Πεδίο | Τεχνολογικές | Μαθηματικά κατ (1.3) Φυσική κατ. (0.7) |
Εύστοχη | 5ο Πεδίο | Οικονομίας και διοίκησης | Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (1.3) Μαθηματικά (0.7) |
Θετική
| |||
1ο Πεδίο | Ανθρωπιστικές, κοινωνικές, νομικές επιστήμες | Ιστορία γεν (0.9) Έκθεση (0.4) | |
Εύστοχη | 2ο Πεδίο | Θετικές | Μαθηματικά κατ. (1.3) Φυσική κατ.(0.7) |
Εύστοχη | 3ο Πεδίο | Υγείας | Βιολογία κατ. (1.3) Χημεία κατ (0.7) |
Εύστοχη | 4ο Πεδίο | Τεχνολογικές | Μαθηματικά κατ (1.3) Φυσική κατ. (0.7) |
Εύστοχη | 5ο Πεδίο | Οικονομίας και διοίκησης | Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (1.3) Μαθηματικά (0.7) |
Οι μαθητές δεν πρέπει να υποτιμούν και τους προφορικούς βαθμούς των τετραμήνων γιατί και αυτοί έχουν τη δική τους συμβολή στη διαμόρφωση των μορίων που θα συγκεντρώσει ο υποψήφιος. Αυτό συμβαίνει γιατί ο βαθμός πρόσβασης για κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα προκύπτει κατά 70% από τη γραπτή επίδοση του μαθητή και κατά 30% από τον προφορικό βαθμό.
Για παράδειγμα μαθητής που έχει γράψει 14 στα μαθηματικά κατεύθυνσης και έχει 16 μέσο όρο προφορικών ο βαθμός πρόσβασης δεν θα είναι 14 άλλα 14,6 (14Χ0.7= 9.8 16Χ0.3= 4.8.. 9.8+4.8= 14.6)
Διόρθωση προφορικού
Αν η διαφορά του Μ.Ο. των προφορικών βαθμών των δύο τετραμήνων, από το γραπτό, είναι μεγαλύτερη από δύο μονάδες τότε ο προφορικός διορθώνεται ώστε να προσεγγίζει τον γραπτό στις δύο μονάδες.
Παράδειγμα
Α' τετράμηνο 18
Β' τετράμηνο 19
Μ.Ο = 18,5
Αν ο μαθητής στο μάθημα που έχει προφορικά 18,5 γράψει 12 τότε το 18,5 των προφορικών αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω ώστε να απέχει δυο μονάδες. Άρα το 18,5 γίνεται 14.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου