Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Καινοτομία από ομάδα καθηγητών στη Χίo οι οποίοι αναλαμβάνουν ανιδιοτελώς πρόσθετη διδακτική στήριξη στο χώρο του 2ου Λύκειου του νησιού

-Τα ονόματα των καθηγητών που συμμετέχουν
-Πότε γίνονται τα μαθήματα
-Μαθητές ποιών τάξεων αφορούν
-Πως αποφασίστηκε η δημιουργία του Μορφωτικού Συλλόγου

Οι πρωτιές που έχει το νησί της Χίου στο χώρο της εκπαίδευσης, δεν μπορεί να είναι τυχαίες. Είναι αποτέλεσμα συντονισμένων ενεργειών που γίνονται στο νησί της μαστίχας, μέσα από την οικογένεια, αλλά και έξω απ' αυτή στη χιακή κοινωνία.

Ένα κενό που άφησε πίσω του, το πρωτοπόρο πρόγραμμα  Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στη Χίο που λειτούργησε τα προηγούμενα χρόνια, ήρθε να καλύψει η Εθελοντική Ομάδα Καθηγητών Χίου "ΑΛΛΗΛΩΝ ΕΝΕΚΑ", την οποία...
δημιούργησαν οι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης στη Χίο, Λεωνίδας Πυργάρης, φιλόλογος και Δημήτρης Μπεκριδάκης, θεολόγος.Οι δύο τελευταίοι είχαν εργαστεί για έξι χρόνια ως σχεδιαστές-αξιολογητές, στο Κέντρο Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, το οποίο όμως λόγω οικονομικών δυσχερειών έχει ουσιαστικά καταργηθεί.

Έτσι, οι κ.κ. Πυργάρης και Μπεκριδάκης αξιοποιώντας την εμπειρία τους από το Κέντρο Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης ανέλαβαν την πρωτοβουλία και μόλις στα μέσα Ιουνίου 2011, συγκρότησαν ένα Μορφωτικό Σωματείο με την επωνυμία «Εθελεντική Ομάδα Καθηγητών Χίου- ΑΛΛΗΛΩΝ ΕΝΕΚΑ», εγκεκριμένο, βάσει της υπ.αριθμ. 146/14-06-2011 οριστικής απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χίου.
 
Το καταστατικό του Μορφωτικού Σωματείου έχουν υπογράψει 60 καθηγητές – ιδρυτικά μέλη. Την προσπάθεια αυτή στηρίζουν εν ενεργεία καθηγητές, οι οποίοι υπηρετούν στη Μέση Εκπαίδευση, αλλά και αρκετοί, εγνωσμένης αξίας, συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί, με έντονη διάθεση προσφοράς, καθώς και ένας αριθμός αδιόριστων καθηγητών, που διακρίνονται για τον εκπαιδευτικό τους ζήλο.



Πρόκειται για μια αξιέπαινη πρωτοβουλία, ανθρώπων που λειτουργούν με κριτήριο την ανιδιοτελή προσφορά, κάτι που στο χώρο της εκπαίδευσης είναι εξαιρετικά σπάνιο και η ιδιωτική παραπαιδεία ακμάζει.

Κων/νος Φραγκομίχαλος 
Ως προς το λογότυπο «Αλλήλων Ένεκα», αυτό ανήκει στο Ρωμαίο Αυτοκράτορα και Στωϊκό φιλόσοφο Μάρκο Αυρήλιο, του οποίου η πλήρης ρήση έχει ως εξής: «οι άνθρωποι γεγόνασι αλλήλων ένεκα˙ ή δίδασκε ουν ή φέρε». Η φράση παραπέμπει στην αλληλεγγύη, η οποία κατά το Στωϊκό φιλόσοφο είναι συστατικό ιδίωμα της ανθρώπινης φύσης και ως εκ τούτου η καλλιέργειά της νοηματοδοτεί τον ανθρώπινο βίο και σφυρηλατεί ισχυρούς συνεκτικούς δεσμούς. Συνεπώς, εν όψει των δύσκολων καιρών που διανύουμε η αλληλεγγύη συνιστά την πλέον λυσιτελή απάντηση στην πολύμορφη κοινωνική κρίση.

Ευτυχία Βλυσίδου
Οι εμπνευστές του Μορφωτικού Σωματείου έχουν πιστεύουν ότι αυτό θα λειτουργήσει ως ανοικτή πρόσκληση, προς όσους καθηγητές το επιθυμούν, να συνεισφέρουν στη διδακτική προσπάθεια του Σωματείου. Η εμπειρία τους δείχνει ότι υπάρχουν πολλοί τέτοιοι. Ως προς το χώρο φιλοξενίας, προς το παρόν, το σχολικό συγκρότημα του 2ου ΓΕΛ ΧΙΟΥ καλύπτει τις ανάγκες στέγασης του προγράμματός, χώρος ο οποίος παραχωρήθηκε στο Σωματείο με απόφαση του Δημάρχου Χίου Πολύδωρο Λαμπρινούδη και τον Αντιδήμαρχο Παιδείας Νικόλαου Νύκτα, ύστερα από σχετικό αίτημα.

Αθηνά Ζαχαρού-Λουτράρη
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα μαθήματα που αφορούν τις τρεις τάξεις του Λυκείου, γενικής παιδείας και κατεύθυνσεων, εκτός από τα αυτονοήτως εξαιρούμενα (θρησκευτικά, κοινωνιολογία κ.λπ.) έχουν ήδη ξεκινήσει για τους μαθητές της Γ' Λυκείου (60 συμμετέχοντες), ενώ έχουν εγγραφεί 20 άτομα για τις τάξεις της Α' και Β' Λυκείου. Οι συμμετέχοντες αναμένεται να αυξηθούν το Σεπτέμβριο, οπότε και θα αρχίσουν τα μαθήματα για τις τάξεις αυτές.  Πάντως, το Μορφωτικό Σωματείο θα δέχεται μαθητές, καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, χωρίς περιορισμούς.

Παύλος Καλογεράκης
Αυτό που ενδιαφέρει τους Χιώτες καθηγητές είναι η παραγωγή εκπαιδευτικού έργου υψηλού επιπέδου, έτσι μπορεί να εγγραφεί ο οποιοσδήποτε ανεξάρτητα, από το οικονομικό του υπόβαθρο.

Ως εκ τούτου όποιος μαθητής επιθυμεί να αδράξει την ευκαιρία που του προσφέρεται είναι καλοδεχούμενος,στο Μορφωτικό Σωματείο. Κυρίαρχο κίνητρο στη συγκρότηση του Σωματείου υπήρξε η πίστη των συμμετεχόντων ότι ο Δάσκαλος όλων των βαθμίδων ολοκληρώνεται ως εκπαιδευτική προσωπικότητα μονάχα μέσω της προσφοράς προς το μαθητή και το γονιό του. Κανενός είδους κίνητρο που συνδέεται είτε με επαγγελματική ανέλιξη είτε με οικονομικές απολαβές δεν υπεισήλθε στο σκεπτικό ίδρυσης του Σωματείου.

Αφετηρία έναρξης των μαθημάτων ορίζεται, για το Σχολικό Έτος 2011–12, η 1-07-2011, σχετικά με τη Γ΄τάξη. Ενώ η εκκίνηση των μαθημάτων των τάξεων Α΄και Β΄ ορίσθηκε την 1-09-2011. Εξυπακούεται, φυσικά, ότι δύνανται να παρακολουθούν τα ενισχυτικά μαθήματα μαθητές από οποιοδήποτε Λύκειο του Νομού Χίου. Χώρος διεξαγωγής των φροντιστηριακών μαθημάτων ορίσθηκε, το 2ο Γενικό Λύκειο Χίου. Ο χρόνος δε υλοποίησης αυτού του φροντιστηριακού προγράμματος θα είναι απογευματινός (3 μ.μ.-9 μ.μ.).

Οι ενδιαφερόμενοι για εγγραφή και φοίτηση ας απευθύνονται στα τηλέφωνα 6937 098735 (Λεωνίδας Πυργάρης) και 6974 131899 (Δημήτρης Μπεκριδάκης) ή ας επισκέπτονται τα απογεύματα το 2ο Γεν. Λύκειο Χίου ή ας τηλεφωνούν στο 22710-22510 (απόγευμα).


Ενημερώνουμε τους γονείς και μαθητές Λυκείου ότι τα μαθήματα διδακτικής στήριξης και προπαρασκευής των μαθητών της Γ΄ Λυκείου Σχολικού Έτους 2011–2012 θα υλοποιήσουν οι κάτωθι καθηγητές:

  1. Βλυσίδου Ευτυχία (Διευθύντρια Δ.Ε. Ν. Χίου-Φιλόλογος) – ΛΑΤΙΝΙΚΑ
  2. Φραγκομίχαλος Κων/νος (Δρ Φιλολογίας- Επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων – Πανεπιστημιακός) – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛ. ΘΕΜΑΤΟΓΡ.
  3. Ζαχαρού-Λουτράρη Αθηνά (Δρ Φιλολογίας) – ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡ. ΚΑΤ.
  4. Πυργάρης Λεωνίδας (Φιλόλογος) – ΑΡΧΑΙΑ-ΛΑΤΙΝΙΚΑ-ΕΚΘΕΣΗ
  5. Στρόβιλα Χαρίκλεια (Φιλόλογος) – ΛΟΓΟΤ. ΘΕΩΡ. ΚΑΤ.
  6. Κλειδά Μαρία (Φιλόλογος) – ΛΟΓΟΤ. ΘΕΩΡ.ΚΑΤ. -ΕΚΘΕΣΗ
  7. Κουλός Παναγιώτης (Φιλόλογος) – ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡ. ΚΑΤ.
  8. Ξυνός Μιχαήλ (ΦιλόλογοςΜεταπτυχιακό Δίπλωμα Νεοελλ. Φιλολογίας Παν/μίου Κρήτης) – ΑΡΧΑΙΑ – ΛΑΤΙΝΙΚΑ
  9. Μπόη Άννα (Φιλόλογος) – ΕΚΘΕΣΗ
  10. Πουπάλου Δέσποινα (Φιλόλογος) – ΛΟΓΟΤ.ΘΕΩΡ.ΚΑΤ.
  11. Καλογεράκης Παύλος (Επίτιμος Δ/ντής Δ.Ε.Ν. Χίου – Μαθηματικός) – ΜΑΘΗΜ. Γ.Π.
  12. Γαλάτουλας Κων/νος (Μαθηματικός) – ΜΑΘΗΜ. Γ.Π.
  13. Γάγκας Σταύρος (Μαθηματικός) – ΜΑΘΗΜ. ΚΑΤ.
  14. Λεοντάρας Νικόλαος (Μαθηματικός) – ΜΑΘΗΜ. ΚΑΤ.
  15. Μαστοράκης Γεώργιος (Μαθηματικός) – ΜΑΘΗΜ. ΚΑΤ.- ΜΑΘΗΜ. Γ.Π.
  16. Μαθιούδης Λεωνίδας (Μαθηματικός) – ΜΑΘΗΜ.ΚΑΤ.-ΜΑΘΗΜ. Γ.Π.
  17. Ανδρεάδης Κων/νος (Φυσικός) – ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤ.
  18. Παληός Λεωνίδας (Φυσικός) – ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤ.
  19. Κάλλας Μανόλης (Χημικός) – ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΤ.
  20. Βασιλάκης Βασίλειος (Πληροφορικής) – ΑΕΠΠ
  21. Τομάζος Ευστάθιος (Πληροφορικής) – ΑΕΠΠ
  22. Σιδηροφάγης Φώτιος (Πληροφορικής – Παν/μιο Αιγαίου) – ΑΕΠΠ
  23. Κατσανίκος Δημοσθένης (Βιολόγος) – ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ.Π. – ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤ.
  24. Λουκάκη Μαλβίνα (Οικονομολόγος) – ΑΟΘ
  25. Κυδώνης Γεώργιος (Οικονομολόγος) – ΑΟΔΕ
  26. Σιδεριάδης Κυριάκος (Οικονομολόγος - Msc in Finance and in Education with ICT) – ΑΟΘ
  27. Μεστούση Ευγενία (Οικονομολόγος- Msc in Economic Business Strategy and Msc in Education with ICT) - ΑΟΘ
  28. Σούτου Αγγελική (Σχέδιο Γραμμικό – Ελεύθερο)
  29. Μπογή Μαρία (Σχέδιο Γραμμικό – Ελεύθερο)
  30. Αυγουστίδης Ερμής (Σχέδιο Γραμμικό – Ελεύθερο)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου