Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

Μόνο Λυσία θα διδαχθούν οι μαθητές της Β Λυκείου στα Αρχαία Προσανατολισμού

Μόνο Λυσία θα διδαχθούν οι μαθητές της Β Λυκείου στα Αρχαία ΠροσανατολισμούΚαθορίστηκαν τα προγράμματα σπουδών της Φυσικής σε Α' και Β' τάξη των Λυκείων

Δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδας της Κυβερνήσεως τα Προγράμματα Σπουδών για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας της Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου καθώς και της Φυσικής για την Α΄ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου, τις Α΄ και Β΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου και της Φυσικής Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου Γενικής Παιδείας και Ομάδας Προσανατολισμού.

Όσον αφορά το μάθημα των Αρχαίων ...
της Ομάδας Προσανατολισμού στη Β Λυκείου αναφέρεται ότι το διδαγμένο κείμενο που είναι του Λυσία Υπέρ Μαντιθέου, θα διδάσκεται επί μία (1) ώρα την εβδομάδα βάσει του διδακτικού εγχειριδίου «Ρητορικά Κείμενα Β΄ Λυκείου». Επί δύο ώρες την εβδομάδα θα διδάσκεται η Θεματογραφία – Άγνωστο κείμενο.

Από τα όσα ορίζονται για τα Αρχαία διαπιστώνει κανείς ότι μειώνεται η ύλη του «γνωστού» καθώς περιορίζεται μόνο στο Λυσία. Στο ΦΕΚ ορίζεται και η διδακτέα ύλη.

Από το σχολικό βιβλίο θα διδαχθούν:

α) Εισαγωγή: 1. Η ρητορική στην Αρχαία Ελλάδα: Α΄.

Η φυσική ρητορεία· Β΄

Η γέννηση της συστηματικής ρητορείας· Γ΄

Ρητορεία και σοφιστική· Ε΄.

Τα είδη του αττικού ρητορικού λόγου· και ΣΤ΄

Τα μέρη του ρητορικού λόγου.

2. Ο Βίος του Λυσία· Tο έργο του Λυσία·

Η αξία του έργου.

3. Λυσίου Υπέρ Μαντιθέου. Εισαγωγή.

β) Κείμενο: Λυσία, Υπέρ Μαντιθέου

Ο λόγος θα διδαχθεί ολόκληρος επί μία (1) ώρα την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, με ρυθμό 8−10 στίχων ανά διδακτική ώρα. Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας του κειμένου θα διατεθεί χρόνος για τη συνολική θεώρηση του λόγου, ενώ κατά τη διάρκεια του έτους στο πλαίσιο διαθεματικών δραστηριοτήτων (τύπου project) μπορεί να εκπονηθούν και να παρουσιασθούν στην τάξη σχετικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, ή να υλοποιηθούν σχετικές δραστηριότητες.

Αδίδακτο κείμενο

Στο ΦΕΚ ορίζεται ότι θα διδαχθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους περίπου είκοσι (20) έως είκοσι πέντε (25) θέματα εκτάσεως δέκα (10) έως δώδεκα (12) περίπου στίχων στερεοτύπου εκδόσεως από κείμενα της αττικής διαλέκτου. Τα επιλεγόμενα κείμενα ενδείκνυται να ανταποκρίνονται στο προς διδασκαλία, κάθε φορά, γραμματικό ή συντακτικό φαινόμενο.

Σκοπός της διδασκαλίας

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Θεματογραφίας οι μαθητές επιδιώκεται:

− Να εμπεδώσουν μέσω επαναλήψεων την ύλη της γραμματικής και του συντακτικού που διδάχθηκαν κατά τα προηγούμενα έτη των σπουδών τους στο Γυμνάσιο και στην Α΄ Λυκείου και να εμβαθύνουν σε αυτήν, ώστε να μπορούν να κατανοούν τη λογική που διέπει τις γραμματικές και συντακτικές επιλογές του συγγραφέα, που σχετίζονται με τη δομή των περιόδων ή των προτάσεων και με τις μεταξύ τους σχέσεις.

− Να διευρύνουν το λεξιλόγιό τους, ώστε να αποκτήσουν την ικανότητα να κατανοούν με μεγαλύτερη ευκολία το νόημα ενός κειμένου και, εκτός αυτού, να είναι σε θέση να γνωρίζουν τις διάφορες χρήσεις των λέξεων.

− Να αναπτύξουν, παρακολουθώντας τον συλλογισμό που διέπει το κείμενο και τη λογική αλληλουχία των επιμέρους νοημάτων, τις διανοητικές τους δυνατότητες και την κριτική τους ικανότητα.

− Να εξοικειωθούν με τη διαδικασία της μετάφρασης κειμένων και να αντιληφθούν τη διαδικασία αυτή ως παιδευτικό και μορφωτικό αγαθό.

− Να κατανοήσουν τους βασικούς μηχανισμούς της μεταφραστικής διαδικασίας καθώς και τις γλωσσικές αντιστοιχίες της Αρχαίας και της Νέας Ελληνικής.

− Να αντιληφθούν ότι η μετάφραση στηρίζεται στην κατανόηση του κειμένου και ότι η μηχανική μετάφραση στρεβλώνει τα νοήματά του.

− Να διαπιστώσουν ότι δεν αρκεί μόνο να γνωρίζει κανείς καλά τη γλώσσα του μεταφραζόμενου κειμένου αλλά και τη γλώσσα στην οποία το αποδίδει.

− Να βελτιώσουν μέσω της γλωσσικής εξάσκησης και της μεταφραστικής προσπάθειας την ικανότητά τους να χειρίζονται αποτελεσματικότερα τη Νέα Ελληνική και να ανταποκρίνονται σε πιο απαιτητικές μορφές νεοελληνικού λόγου.

Φυσική

Όπως προαναφέρθηκε καθορίστηκαν και τα προγράμματα σπουδών της Φυσικής στην Α και Β Λυκείου σε Ημερήσια και Εσπερινά Λύκεια.

Όσον αφορά τη Φυσική Προσανατολισμού Β τάξης Ημερήσιων Λυκείων οι θεματικές ενότητες είναι οι ακόλουθες:

ΚΑΜΠΥΛΟΓΡΑΜΜΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ: ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΒΟΛΗ, ΚΥΚΛΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ


Αρχή της ανεξαρτησίας των κινήσεων Οριζόντια βολή
Ομαλή κυκλική κίνηση
Περιοδικά φαινόμενα
Δυναμική της ομαλής κυκλικής κίνησης.
Κεντρομόλος δύναμη

ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΜΗΣ


Εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις σε σύστημα σωμάτων.
Κρούση. Ελαστικές και µη ελαστικές κρούσεις
Ορμή.
Δύναμη και μεταβολή της ορμής.
Αρχή διατήρησης της ορμής.

ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ

Καταστατικά μεγέθη − Ιδανικό αέριο.
Ισόθερμη μεταβολή ιδανικού αερίου.
Ισόχωρη μεταβολή ιδανικού αερίου.
Ισοβαρής μεταβολή ιδανικού αερίου.

Καταστατική εξίσωση ιδανικών αερίων

Σχέση της πίεσης ιδανικού αερίου και της μέσης τιμής των τετραγώνων των ταχυτήτων των μορίων του.

Σχέση θερμοκρασίας και μέσης κινητικής ενέργειας του μορίου ιδανικού αερίου

Θεώρημα ισοκατανομής της ενέργειας − Βαθμοί ελευθερίας αερίου

Κατανομή ταχυτήτων Maxwell – Boltzman − Πείραμα Zartman

ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

Θερμοδυναμικό σύστημα − Θερμοδυναμική ισορροπία.

Αντιστρεπτές και μη αντιστρεπτές μεταβολές αερίων

Έργο αερίου − Θερμότητα − Εσωτερική ενέργεια

1ος Θερμοδυναμικός νόμος.

Έργο, Θερμότητα, μεταβολή εσωτερικής ενέργειας στην ισόθερμη, ισόχωρη και ισοβαρή μεταβολή.

Αδιαβατική μεταβολή

Κυκλική αντιστρεπτή μεταβολή

Ειδική γραμμομοριακή θερμότητα αερίου με σταθερό όγκο.

Ειδική γραμμομοριακή θερμότητα αερίου με σταθερή πίεση

Θερμικές μηχανές − Συντελεστής απόδοσης θερμικής μηχανής.

2ος Θερμοδυναμικός νόμος.

Μηχανή Carnot.

Εντροπία − Μεταβολή της εντροπίας στην αδιαβατική μεταβολή, την ισόθερμη μεταβολή, την κυκλική μεταβολή και ελεύθερη εκτόνωση.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Η δυναμική ενέργεια πολλών σημειακών φορτίων

Σχέση έντασης και διαφοράς δυναμικού στο ομογενές ηλεκτροστατικό πεδίο

Κίνηση φορτισμένων σωματιδίων σε ομογενές ηλεκτρικό πεδίο

Πυκνωτές και χωρητικότητα Ενέργεια φορτισμένου πυκνωτή

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ


Διατήρηση της ορμής σε μία έκρηξη.
Πειραματική επαλήθευση του νόμου Boyle − Mariotte.
Πειραματική επαλήθευση του νόμου Charles.
Πειραματική επαλήθευση του νόμου Gay − Lussac.
Πειραματική επιβεβαίωση νόμου ιδανικών αερίων

Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να αντλήσουν οι ενδιαφερόμενοι από το ΦΕΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου