Συμβουλές και οδηγίες προς του καταναλωτές για τα σημεία που πρέπει να προσέχουν κατά τις αγορές τους μέσω διαδικτύου δίνει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή προκειμένου να πραγματοποιούν ασφαλείς αγορές, από αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα και να μην πέφτουν θύματα διαδικτυακής απάτης.
Αναλυτικά, η Γραμματεία συνιστά στους καταναλωτές, πριν από κάθε συναλλαγή:
Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα που επιλέγουν, παρέχει τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς του, όπως υποχρεούται (υπεύθυνο διαχειριστή, εμπορική επωνυμία, ΑΦΜ, αριθμό ΓΕΜΗ), καθώς επίσης και τη διεύθυνσή του και τα στοιχεία επικοινωνίας του (τηλέφωνο, fax, email) και να ελέγχουν αν τα στοιχεία αυτά είναι αληθή. Για διασταύρωση των ανωτέρω στοιχείων, για επιχειρήσεις που έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Ελλάδα, μπορούν να επισκέπτονται και τον διαδικτυακό τόπο του ΓΕΜΗ στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.businessregistry. gr/publicity/index
Συμπληρωματικά, μπορούν να:
- Κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους
- Αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε pop-ups παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστα websites
- Μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας
- Αγνοούν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία
- Αναζητούν τυχόν αξιολογικά σχόλια πελατών πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, για περιπτώσεις άγνωστων σε αυτούς ηλεκτρονικών καταστημάτων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου