Νέος πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ανέλαβε προ ημερών ο Βρονταδούσης εφοπλιστής Θεόδωρος Βενιάμης. Ο τελευταίος διαδέχθηκε τον Νίκο Ευθυμίου, ο οποίος κατείχε τη θέση αυτή τα τελευταία έξι χρόνια. Ο κ. Βενιάμης σύμφωνα με τους εφοπλιστικούς κύκλους, θεωρείται ως ένας από τους πλέον σπουδαίους Έλληνες εφοπλιστές και μια από τις μεγάλες προσωπικότητες της ελληνικής Ναυτιλίας. Ενας επιχειρηματίας που θεωρείται από τους πιο ισχυρούς «του σκληρού πυρήνα του ελληνικού εφοπλισμού». Μετά από διεργασίες ο εφοπλιστικός κόσμος της Ελλάδας, αποφάσισε να αναδείξει ως επικεφαλή της έναν άνθρωπο «μάχιμο», που διαθέτει από τους μεγαλύτερους στόλους.
Ο νέος πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών είναι...
στενότατος συνεργάτης του Ανδρέα Βγενόπουλου του ομίλου «Marfin» και θεωρείται από τους αθόρυβους παίκτες. Αποφεύγει τη δημοσιότητα και τις συνεντεύξεις, ενώ μέχρι την εκλογή του πολύ δύσκολα θα έβρισκες φωτογραφία του δημοσιευμένη. Κρίνοντας από το γεγονός ότι δέχθηκε να εκτεθεί, μέσω της προεδρίας, στον ευρύτερο επιχειρηματικό κόσμο, δείχνει ότι η ναυτιλία βρίσκεται στη δίνη του κυκλώνα. Ο κ. Βενιάμης ήρθε η ώρα να εφαρμόσει όσα έμαθε θητεύοντας δίπλα σε πέντε προέδρους της Ένωσης, τα τελευταία 30 χρόνια που βρίσκεται στον χώρο των εφοπλιστών.
Η ελληνική σημαία
Ο κ. Βενιάμης χαρακτηρίζεται ως άνθρωπος ψύχραιμος και αισιόδοξος, με όραμα, στοιχεία που τον εμφανίζουν ως τον ιδανικό για να χειριστεί τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός εφοπλισμός. Πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση, σε συνέντευξή που είχε παραχωρήσει στο περιοδικό «Fortune», όταν τον ρώτησαν τι θα συμβεί εάν πέσει η ναυλαγορά, είχε απαντήσει: «Στο μυαλό μας δεν έχουμε το αν θα καταρρεύσουν οι ναυλαγορές ή αν θα βρεθούμε μπροστά σε μια ύφεση που θα φέρει η κυκλικότητα της ναυτιλιακής δραστηριότητας. Χτίζουμε για το μέλλον και για τις επόμενες γενιές που θα έρθουν στη ναυτιλιακή εταιρεία, την “Golden Union”».
Μια χαρακτηριστική κίνηση του κ. Βενιάμη που τον σημάδεψε θετικά ήταν, όταν πριν από δύο χρόνια η ελληνική κυβέρνηση, επί υπουργίας του Μανώλη Κεφαλογιάννη στο ΥΕΝ, έπαιρνε το δεύτερο πακέτο μέτρων για να γίνει η ελληνική σημαία πιο ανταγωνιστική και να έρθουν περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο, εκείνος ύψωσε την ελληνική σημαία και στα οκτώ πλοία τα οποία ναυπηγούσε ο ναυτιλιακός όμιλος στην Άπω Ανατολή, ενώ μέσα σε δύο χρόνια, έφερε στην ελληνική σημαία 20 πλοία, αφού -εκτός από τα οκτώ νεότευκτα- άλλαξε σημαία σε άλλα 12 πλοία του στόλου του, υψώνοντας τη γαλανόλευκη.
Οι πρώτες δηλώσεις του
Οι πρώτες αναφορές του κ. Βενιάμη στοχεύουν στη συνεργασία τραπεζών και ναυτιλιακών εταιρειών. «Στην κρίση της δεκαετίας του ’80, όσες Τράπεζες στήριξαν τις ναυτιλιακές εταιρείες βγήκαν κερδισμένες.
Η ναυτιλία τους έδωσε κέρδη. Οπότε δεν σκοτώνεις ό,τι σου φέρνει χρήμα. Ο μόνος φόβος που υπάρχει είναι μήπως στο πλαίσιο περικοπών οι Τράπεζες απολύσουν ικανά και έμπειρα στελέχη τους, που ασχολούνται με τη ναυτιλία και τους αντικαταστήσουν με ανθρώπους που δεν ξέρουν το αντικείμενο. Μπορεί στη διάρκεια ενός Δ.Σ. μιας τράπεζας να γίνει εισήγηση για μειώσεις και να την πληρώσει το ναυτιλιακό τμήμα».
Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν κυρίως οι εφοπλιστές που έχουν αγοράσει λίγο πριν από την κρίση μεταχειρισμένα πλοία. Αντίθετα, όπως επισημαίνει ο νέος πρόεδρος της Ένωσης: «Όσοι έχουν νεότευκτα έχουν περιθώριο χρονικό μέχρι να τα παραλάβουν αλλά και τουλάχιστον 20 χρόνια μέχρι να κάνουν απόσβεση».
Ο νέος πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών γεννήθηκε στο Βροντάδο στις 17 Νοεμβρίου του 1950. Ο πατέρας του ήταν ο καπετάνιος Λευτέρης Βενιάμης. Σπούδασε στην Αθήνα, στην Ανωτάτη Σχολή Εμπορικών Επιστημών και σε ηλικία 27 ετών ίδρυσε τη ναυτιλιακή εταιρεία «Golden Union Shipping Co.», μαζί με τους Γιώργος Γαβριήλ, τη Μαριάνθη και τον Χριστόφορο Ανδρεάδη και τον Ισίδωρο Σαραντή, που αποχώρησε τρία χρόνια μετά. Η εταιρεία για χρόνια λειτουργούσε σε ένα γραφείο της οδού Κολοκοτρώνη στον Πειραιά. Από τις πρώτες ημέρες έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στη θαλάσσια μεταφορά τσιμέντου. Με την ίδρυσή της η «Golden Union» ανέλαβε τη διαχείριση δύο τσιμεντάδικων του ομίλου «Ηρακλή».
Η κερδοφορία της αγοράς και η τεχνογνωσία, που απέκτησαν οι νεαροί συνεταίροι, αποτέλεσαν εφαλτήριο για τη δημιουργία ενός ισχυρού στόλου πλοίων μεταφοράς τσιμέντου. Η «Golden Union» εκτελούσε συμβόλαιο εργολαβικής μεταφοράς φορτίων τσιμέντου, ενώ παράλληλα επεκτάθηκε και στα πλοία πολλαπλών καταστρωμάτων τα οποία τα χρησιμοποιούσε τόσο για τη μεταφορά αυτοκινήτων όσο και χύδην φορτίο. Τα τελευταία χρόνια, έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην αγορά των φορτηγών πλοίων.
Η εταιρεία διαθέτει, πλέον, ιδιόκτητα γραφεία στην οδό Αιτωλικού, στο νέο city του Πειραιά, που βρίσκεται μεταξύ του ηλεκτρικού σταθμού και του Αγίου Διονυσίου. Ο κ. Βενιάμης νυμφεύθηκε την Ελένη Γαβριήλ και απέκτησαν τρία παιδιά, τον Ελευθέριο, τη Μαιρίνη και τον Νικόλαο.
Σήμερα, ο όμιλός του διαθέτει έναν στόλο από 28 πλοία και πάνω από δύο εκατομμύρια τόνους χωρητικότητα και έχει επεκταθεί επιχειρηματικά σε κατασκευαστικές επιχειρήσεις αλλά και στο real estate. Πληροφορίες θέλουν τον κ. Βενιάμη να σχεδιάζει τη δημιουργία ναυτιλιακού fund, το οποίο θα αναζητεί ευκαιρίες μέσα στην κρίση στον χώρο του εφοπλισμού.br /Η οικογένεια Βενιάμη αναπτύσσει έντονες κοινωνικές φιλανθρωπικές δραστηριότητες, που συνήθως μένουν μακριά από τη δημοσιότητα. Η πιο γνωστή είναι η κατασκευή του 2ου Νηπιαγωγείου στο Βροντάδο, που πήρε το όνομα του πατέρα του «Νηπιαγωγείο Ελευθέριος Βενιάμης».
Τέλος πρόσφατα, ο κ. Βενιάμης συμμετείχε και στην αύξηση του κεφαλαίου στην εταιρεία «Mediterra», που διαχειρίζεται τα καταστήματα «Mastiha Shop» και απέκτησε το 3% των μετοχών, που αποτελεί τον «πιλότο ανάπτυξης» της Χίου.
Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!
Ετικέτες
Χίος
(4255)
Βολισσός
(192)
ΟΧΣΑ
(141)
Οινούσσες
(131)
Βροντάδος
(84)
Πυργί
(80)
Μεστά
(54)
Κάμπος
(39)
Χαλκειός
(36)
Αρμόλια
(32)
Καλλιμασιά
(29)
Καλαμωτή
(24)
Ποταμιά
(20)
Λεπτόποδα
(19)
Κουρούνια
(18)
Πισπιλούντα
(18)
Κέραμος
(17)
Θυμιανά
(16)
Χάλανδρα
(15)
Καρυές
(13)
Λαγκάδα
(13)
Καμπιά
(12)
Νένητα
(12)
Δαφνώνας
(11)
Βίκι
(9)
Νεοχώρι
(8)
Πιραμά
(7)
Ελευσίνα
(5)
Κηφισιά
(4)
Γρου
(2)
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου