Γιατί έχουν παρέλθει 2 και πλέον χρόνια χωρίς να προχωρήσει ένα έργο το οποίο μπορούσε να ολοκληρωθεί σε 3,5 μήνες;
Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο βουλευτής Χίου της Νέας Δημοκρατίας Νότης Μηταράκης με θέμα της απαξίωση της Μαρίνας στη Βολισσό της Χίου. Ο βουλευτής του νησιού μας με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζει ότι ένα έργο που θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών και βασικό παράγοντα ανάπτυξης της περιοχής παραμένει σε αδράνεια, διότι δεν κατασκευάστηκαν οι απαιτούμενοι λιμενοβραχίονες που θα το προστατεύαν από τους ισχυρούς νότιους ανέμους που πλήττουν τον όρμο των Λιμνιών.
Κατόπιν τούτου, ρωτάει...
τι σκοπό έχει το αρμόδιο υπουργείο να κάνει με αυτό το έργο και ποιες ενέργειες έχουν γίνει για να το εντάξει στο τρέχον
ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και να εξασφαλίσει τη σχετική χρηματοδότηση. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
1. Την Υπουργό Τουρισμού
2. Τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Θέμα: «Απαξιώνεται η Μαρίνα στη Βολισσό Χίου».
Το Μάιο του 2014 ολοκληρώθηκε το έργο της Μαρίνας στον όρμο Λημνιών στη Βολισσό Χίου, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2010-2014. Η Μαρίνα μπορούσε να αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών και βασικό παράγοντα ανάπτυξης της περιοχής, τόσο κατά τη θερινή περίοδο, όσο και κατά τους χειμερινούς μήνες, κατά τους οποίους μειώνεται σημαντικά η τοπική οικονομική δραστηριότητα. Ωστόσο, πολύ γρήγορα διαπιστώθηκε ότι έπρεπε να κατασκευαστούν λιμενοβραχίονες προστασίας από τους ισχυρούς νότιους ανέμους που πλήττουν την περιοχή.
Το έργο μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί εντός 3 – 3,5 μηνών και να χρηματοδοτηθεί είτε από το προηγούμενο ΕΣΠΑ ως υποέργο του αρχικού, είτε από το νέο ΕΣΠΑ ως έργο αναβάθμισης λιμενικών υποδομών. Προκειμένου να προχωρήσει το έργο, έπρεπε να ολοκληρωθεί η μελέτη τροποποίησης της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων ώστε να τροποποιηθεί η ισχύουσα χωροθέτηση του έργου.
Στις 11.2.2015 υπέβαλα ερώτηση (Α.Π. 3/11.2.2015) προς τον Υπουργό Οικονομίας σχετικά με την πορεία του έργου.
Στην απάντηση που έλαβα από την αρμόδια αναπληρωτή Υπουργό, λέγεται ότι η Διεύθυνση Τουριστικών Επενδύσεων θα προβεί σε όλες τις ενέργειες ώστε το προτεινόμενο έργο προϋπολογισμού 1,2 εκ. € να ενταχθεί ως υποέργο στο τότε ισχύον τεχνικό δελτίο και να δημοπρατηθεί – υλοποιηθεί εντός της τότε τρέχουσας προγραμματικής.
Στις 13.3.2015 εστάλη ο φάκελος της μελέτης τροποποίησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (Α.Π. 5170/13.3.2015) στην αρμόδια υπηρεσία προς έγκριση. Έκτοτε, και ενώ έχουν παρέλθει πάνω από 2 χρόνια, το έργο δεν έχει πραγματοποιηθεί, η προηγούμενη προγραμματική περίοδος έχει λήξει και μαζί με αυτή και η δυνατότητα χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2010-2014, ενώ το έργο απαξιώνεται καθημερινά.
Για τους ανωτέρω λόγους ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
1. Σε τι φάση βρίσκεται η διαδικασία έγκρισης της νέας Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων και η τροποποίηση της χωροθέτησης του έργου; Γιατί έχουν παρέλθει 2 και πλέον χρόνια χωρίς να προχωρήσει ένα έργο το οποίο μπορούσε να ολοκληρωθεί σε 3,5 μήνες;
2. Επειδή έχει ολοκληρωθεί το ΕΣΠΑ 2010 – 2014, ποιες οι ενέργειες του Υπουργείου προκειμένου να εντάξει το έργο στο τρέχον ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και να εξασφαλίσει τη σχετική χρηματοδότηση; Ποιο το χρονοδιάγραμμα των σχετικών ενεργειών;
Ο ερωτών βουλευτής
Νότης Μηταράκης
Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!
Ετικέτες
Χίος
(4255)
Βολισσός
(192)
ΟΧΣΑ
(141)
Οινούσσες
(131)
Βροντάδος
(84)
Πυργί
(80)
Μεστά
(54)
Κάμπος
(39)
Χαλκειός
(36)
Αρμόλια
(32)
Καλλιμασιά
(29)
Καλαμωτή
(24)
Ποταμιά
(20)
Λεπτόποδα
(19)
Κουρούνια
(18)
Πισπιλούντα
(18)
Κέραμος
(17)
Θυμιανά
(16)
Χάλανδρα
(15)
Καρυές
(13)
Λαγκάδα
(13)
Καμπιά
(12)
Νένητα
(12)
Δαφνώνας
(11)
Βίκι
(9)
Νεοχώρι
(8)
Πιραμά
(7)
Ελευσίνα
(5)
Κηφισιά
(4)
Γρου
(2)
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου