Αφορμή, η διάταξη του ν. 4141/2013 που ορίζει ότι κάθε όχημα που έχει πινακίδα κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι ασφαλισμένο ανεξάρτητα από την εν τοις πράγμασι κίνησή του.
Ο ΣΤΕΕΑ συμφωνεί κατ΄αρχή ότι... κάθε όχημα που κυκλοφορεί θα πρέπει να είναι ασφαλισμένο και ειδικότερα κάθε ενοικιαζόμενο όχημα θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να καλύπτει όλες τις νόμιμες και τεχνικές προϋποθέσεις για να ενοικιαστεί με ασφάλεια.
Από την άλλη όμως, ο Κλάδος χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα η οποία, σε συνδυασμό με την πολύ μικρή πια σαιζόν (4 μήνες στην καλύτερη περίπτωση), αναγκάζει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κυρίως σε τουριστικές περιοχές, της νησιωτικής ή της ηπειρωτικής Ελλάδας, να «παροπλίζουν» το στόλο τους στους χειμερινούς μήνες.
Στη διάρκεια αυτών των ανενεργών μηνών, μέχρι τώρα, τα αυτοκίνητα φυλάσσονταν σε ιδιωτικούς χώρους και ο επιχειρηματίας δεν κατέβαλε ασφάλιστρα. Τώρα, η μόνη λύση που έχει για να μην επιβαρύνεται με το κόστος των ασφαλίστρων αλλά και για να μην έρθει αντιμέτωπος με το τσουχτερό πρόστιμο είναι η κατάθεση στο τέλος της θερινής σαιζόν των πινακίδων κυκλοφορίας. Τα Τέλη Κυκλοφορίας όμως καταβάλλονται στο ακέραιο, για όλη τη χρονιά, όπως ορίζει ο Ν. 2948/2001.
Τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα είναι εργαλεία δουλειάς και όχι απλά μέσο ιδιωτικής μεταφοράς ή διασκέδασης και αποτελούν για το κράτος πηγή εσόδων. Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξει ειδική μέριμνα για τα αυτοκίνητα που ανήκουν σε Εταιρείες Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων και συγκεκριμένα να τροποποιηθεί ο Ν. 2948/2001 και να προβλέπει τη μη καταβολή Τελών Κυκλοφορίας των Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων για το διάστημα που οι πινακίδες τους κατατίθενται και αυτά δεν συνεισφέρουν στα έσοδα της επιχείρησης.
Πηγή: news.travelling.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου