Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Αύριο Κυριακή 19 Μαΐου η ΟΧΣΑ θα εορτάσει τον Αγ. Ισίδωρο στο ομώνυμο εκκλησάκι στο βράχο του Λυκαβηττού

Τον Άγιο Ισίδωρο, προστάτη και πολιούχο της Χίου, θα εορτάσει η Ομοσπονδία Χιακών Σωματείων Αττικής, αύριο Κυριακή 19 Μαΐου.

Όπως κάθε χρόνο η ΟΧΣΑ, γιορτάζει την πρώτη Κυριακή μετά την εορτή του (14 Μαΐου, φέτος ήταν την περασμένη Τρίτη) τον πολιούχο του νησιού μας στο ομώνυμο γραφικό εκκλησάκι στο βράχο του Λυκαβηττού.

Θα γίνει αρτοκλασία, και μετά το πέρας αυτής, θα προσφερθούν στους...
Χιώτες που θα τιμήσουν τον Άγιο, παραδοσιακά κεράσματα από το νησί.

Για το βίο του Αγίου θα μιλήσει η Χιώτισσα συγγραφέας Πόπη Χαλκιά-Στεφάνου.

Ο λαός έχει συνδέσει τον Άγιο της Χίου, με το σχίνο και έχει πλάσει διάφορους θρύλους.

Κατά τη Χιακή παράδοση, “ο σκίνος φύεται εις την γην εκείνην μόνην τη Χίου, η  επότισαν τα δάκρυα και το αίμα του Αγίου Ισιδώρου”. Την παράδοση που προσπάθησε με επιχειρήματα να αποδείξει ως ιστορικά αποδεκτή ο καθολικός επίσκοπος Pielto de Natalibus και αποδέχεται ωσαύτως ο Έλληνας λόγιος Νικόλαος Πεπαγωμένος, τονίζοντας ότι η μαστίχα είναι θαύμα του Αγίου, από το οποίο εξαρτάται και η θεραπευτική δύναμη της “σχινίνης ρητίνης”.

Τέλος ο Χίος Λέων ο Αλλάτιος προσθέτει ότι κατά την δόξαν των Χίων, μαστίχα υπήρχε και προ του μαρτυρίου του Αγίου Ισιδώρου, όμως ρευστή και υδαρής, μετά δε το μαρτύριο “εγένετο στερεωτέρα και πυκνότερα, επομένως άκρως χρησιμοτέρα”. (Ζολώτα σ. 219 Πρβλ και Περ. σ. 263).

Τα προηγούμενα χρόνια η Ομοσπονδία ανταποκρινόμενη σε επιθυμία του  εφημέριου του Ιερού Ναού των Αγίων Ισιδώρων, πατέρα Δημητρίου, έδωσε στο Ναό ένα σχίνο τον οποίο μετέφερε από τη Χίο ο τέως πρόεδρος του Συλλόγου Πυργούσων Αττικής, ιατρός Μιχάλης Κούτελος. Ο σχίνος έχει  φυτευτεί στο προαύλιο του ναού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου