Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Τα ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας - Θεσσαλονίκης


Για τη νησιωτική Ελλάδα, η ανάπτυξη λαμβάνει υπόψη παραμέτρους πολύ περισσότερες από την μέτρηση της φέρουσας ικανότητας των νησιών

Η καθυστέρηση των Ρυθμιστικών Σχεδίων καθυστερεί την ανάπτυξη των πόλεων, ενώ ο Καλλικράτης φτάνει σε σημείο να αναιρέσει και Σχέδια Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοιχτών Πόλεων (ΣΧΟΑΠ), που έχουν εκπονηθεί από...
δήμους οι οποίοι συνενώνονται με άλλους δήμους.

Αυτό τόνισαν οι βουλευτές συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης κατά την παρουσίαση των Ρυθμιστικών Σχεδίων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης από την υπουργό και τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη και Νίκο Σηφουνάκη αντίστοιχα, στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής. Σημείωσαν, δε, ότι ως το τέλος του έτους, τα ρυθμικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα κατατεθούν για διαβούλευση.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Καρτάλης, εισηγήθηκε για μία ακόμα φορά τον καθορισμό των αντικειμενικών αξιών από κοινού, από τα υπουργεία Οικονομικών και ΠΕΚΑ, ενώ ο Κώστας Γείτονας τόνισε ότι πρώτη προτεραιότητα σήμερα αποτελεί ο εναρμονισμός της ανάπτυξης με το περιβάλλον, ώστε «να απελευθερωθούν οι επενδυτικές δραστηριότητες». Διαχώρισε, μάλιστα, τα προβλήματα σε άμεσα και χρόνια, επισημαίνοντας ότι «θα πρέπει να παραβλέψουμε τα ελλείμματα και να εντοπίσουμε στο πώς θα γίνουμε παραγωγικοί, ώστε να προωθηθούν τα περίπου 450 πολεοδομικά σχέδια, που εκκρεμούν σε περισσότερους από 108 δήμους.

Στον περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης εστίασε το πρόβλημα ο βουλευτής της ΝΔ, Κ. Μαρκόπουλος, ενώ ο κ. Μαρκάκης επισήμανε σε ό,τι αφορά τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων στις εκτός σχεδίου περιοχές, ότι οι εφορίες χρησιμοποιούν αντί τιμές εκκίνησης, τις κατώτερες αντικειμενικές τιμές των πλησιέστερων πόλεων επιβαρύνοντας «άδικα» τους ιδιοκτήτες.

Απαντώντας συνολικά η υπουργός τόνισε ότι η προσέγγιση της συμπαγούς πόλης, που διακατέχει τη σύνταξη των Ρυθμιστικών Σχεδίων των μεγάλων ελληνικών πόλεων, αποτελεί αναγκαιότητα, καθώς προτάσσει την αναβάθμιση των κέντρων πόλεων μέσα από τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, Αστικών Αναπλάσεων και χωροθέτηση χρήσεων γης, που αναβαθμίζουν τη ζωή του πολίτη.

Για τη νησιωτική Ελλάδα, η ανάπτυξη λαμβάνει υπόψη παραμέτρους πολύ περισσότερες από την μέτρηση της φέρουσας ικανότητας των νησιών (υποδομές, οι οποίες διατηρούν τις περιβαλλοντικές ισορροπίες).

Στη βάση αυτή, ιδιαίτερη σημασία αποκτούν τα επιμέρους Χωροταξικά Σχέδια, που θα κατατεθούν από τις 15 Δεκεμβρίου, καθώς και το ζήτημα της περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου