Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2016

Στον εισαγγελέα τα στοιχεία για τα μεταχειρισμένα με πειραγμένα χιλιόμετρα

Στον εισαγγελέα τα στοιχεία για τα μεταχειρισμένα με πειραγμένα χιλιόμετραΑυτοκίνητα που έχουν διανύσει 150.000 χλμ. εντοπίζονται να πωλούνται ως έχοντα διανύσει 50.000 χλμ
 
Αύξηση των παραπόνων που υποβάλλονται στο Συνήγορο του Καταναλωτή για κρούσματα στρέβλωσης, παραποίησης ή/και απόκρυψης των ιδιαίτερων τεχνικών χαρακτηριστικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ιδίως για τα χιλιόμετρα που έχουν... διανύσει, αλλά και για το έτος κατασκευής τους προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής.
Από τις καταγγελίες που έγιναν στο Συνήγορο του Καταναλωτή προκύπτει ότι, αυτοκίνητα που έχουν διανύσει π.χ. 150.000 χλμ. εντοπίζονται να πωλούνται ως έχοντα διανύσει 50.000 χλμ., ενώ παρουσιάζονται κατά περίπτωση και πιο νέα σε σχέση με την πραγματική τους ηλικία.
Αυτό, όπως αναφέρουν στελέχη της Ανεξάρτητης Αρχής, συνεπάγεται όχι μόνον υψηλότερη τιμή πώλησης, αλλά και δημιουργία προσδοκίας για αυξημένη αξία μεταπώλησης.
Επιπλέον, σημειώνεται ότι η απόκρυψη χιλιομέτρων οδηγεί σε παραπλάνηση του αγοραστή αναφορικά με τις μελλοντικές ανάγκες συντήρησης του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα όχι μόνον την επιπρόσθετη οικονομική του επιβάρυνση αλλά και την εκτός προδιαγραφών συντήρηση του αυτοκινήτου με προφανείς συνέπειες στην οδική ασφάλεια και στο περιβάλλον.
Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» δέχθηκε, κατά τον τελευταίο χρόνο, αρκετές αναφορές καταναλωτών που έπεσαν θύματα τέτοιων αθέμιτων επιχειρηματικών πρακτικών. Εκτιμώντας λοιπόν ότι υπάρχει άμεση ανάγκη προστασίας των καταναλωτών κυρίως λόγω του εύρους, της σοβαρότητας και της συχνότητας των πρακτικών αυτών στην αγορά, προχώρησε σε διαβίβαση των σχετικών υποθέσεων προς τον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, για τις ενέργειές του.

Πώς μπορούμε να προστατευθούμε

Πώς, όμως, μπορούμε να προστατευθούμε, ώστε να αποφύγουμε τέτοιες δυσάρεστες και ανεπιθύμητες καταστάσεις, οι οποίες ανατρέπουν τον οικονομικό μας προγραμματισμό; Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή Αθηνά Κοντογιάννη:
- Σε πρώτη φάση θα πρέπει να επιμείνουμε στο να εξετάσει το αυτοκίνητο μηχανικός της εμπιστοσύνης μας. Καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι πωλητές έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η εξέταση από μηχανικό ενδεχομένως να λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις του πωλητή. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, αυτό θα βοηθήσει στο να αποκτήσουμε καλύτερη εκτίμηση για την πραγματική κατάσταση του αυτοκινήτου που μας ενδιαφέρει να αγοράσουμε παρά το ότι ένας τέτοιος έλεγχος δε μπορεί να υπερκεράσει το πρόβλημα των πειραγμένων χιλιομέτρων.
- Προς την κατεύθυνση του εντοπισμού τυχόν παρεμβάσεων στη χιλιομετρική ένδειξη, θα μπορούσε, ενδεχομένως, να λειτουργήσει το βιβλίο σέρβις του αυτοκινήτου, όταν αυτό υπάρχει. Αν αυτό δεν υπάρχει ή, αντιθέτως, αν υπάρχουν εγγραφές χωρίς σφραγίδες ή με ταυτόσημο γραφικό χαρακτήρα, όλα αυτά τα στοιχεία, θα πρέπει να μας βάλουν σε υποψίες.
- Μεγαλύτερη -αλλά όχι απόλυτη- διασφάλιση παρέχεται μόνον με διασταύρωση των εγγραφών, με βάση τον αριθμό πλαισίου, που εμφανίζει το αυτοκίνητο στις διασυνδεδεμένες βάσεις δεδομένων που τηρεί -η πλειονότητα των κατασκευαστριών εταιρειών- και αποτυπώνουν την πορεία του εντός του επισήμου δικτύου εξουσιοδοτημένων συνεργατών. Αυτό, φυσικά, σημαίνει ότι, αν το όχημα δεν έχει επισκεφτεί εξουσιοδοτημένα συνεργεία, τα ίχνη του και άρα και το χρονικό σημείο παρέμβασης στο οδόμετρο δε μπορούν να εντοπιστούν.
- Ειδικότερα στα μεταχειρισμένα οχήματα που έχουν εισαχθεί προς πώληση από το εξωτερικό, στοιχεία μπορούν να αναζητηθούν και στο αρμόδιο τελωνείο, με την ελπίδα ότι εκτός από τα πειραγμένα χιλιόμετρα δεν υπάρχει και άλλου είδους παρέμβαση και αλλοίωση στα δημόσια έγγραφα, προκειμένου να προκύπτει ταύτιση εγγράφων και οδομέτρου.
- Σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές που εξετάζουν σοβαρά την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου θα πρέπει να αξιολογούν την αξιοπιστία των υποψήφιων εμπόρων, πριν από τη αγορά. Αυτό μπορεί να γίνει είτε αναζητώντας και διασταυρώνοντας πληροφορίες γι' αυτούς στο διαδίκτυο είτε αξιοποιώντας τη συναλλακτική εμπειρία και τον βαθμό ικανοποίησης άλλων καταναλωτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου