Από τις 10 παραγγελίες, τέσσερις αφορούσαν φορτηγά πλοία,
ενώ οι υπόλοιπες έξι δεξαμενόπλοια, όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη
ζήτηση.
Στροφή στις παραγγελίες νεότευκτων
πλοίων πραγματοποιούν το τελευταίο διάστημα οι Ελληνες πλοιοκτήτες, όπως
προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία ναυλομεσιτικών οίκων.
Μόνο τον Απρίλιο, υποβλήθηκαν παραγγελίες για...
10 νέα πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1,83 εκατ. τόνων dwt και συνολικού κόστους 416 εκατ. δολαρίων (380 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έκθεση της Golden Destiny, τον αντίστοιχο περυσινό μήνα είχαν παραγγελθεί μόλις δύο πλοία.
Από τις επιμέρους κατηγορίες, τέσσερις παραγγελίες αφορούσαν φορτηγά πλοία, ενώ οι υπόλοιπες έξι αφορούσαν δεξαμενόπλοια, για τα οποία καταγράφεται και η μεγαλύτερη ζήτηση.
Με τη σειρά της, η ναυλομεσιτική εταιρεία Intermodal έχει καταγράψει συνολικές παραγγελίες 36 πλοίων από ελληνικά συμφέροντα κατά το φετινό πρώτο τετράμηνο, με το συνολικό ύψος της επένδυσης να προσεγγίζει το 1 δισ. δολ.
Κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, το ύψος των επενδύσεων ήταν 50% χαμηλότερο (περίπου 500 εκατ. δολάρια) για 14 νέα πλοία. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η τάση αυτή παραμένει προς το παρόν, αμιγώς ελληνική, καθώς παγκοσμίως, ο όγκος των παραγγελιών εξακολουθεί να υποχωρεί φέτος, σε σχέση με το 2016.
Είναι χαρακτηριστικό ότι παγκοσμίως υποβλήθηκαν παραγγελίες 33 νέων πλοίων τον φετινό Απρίλιο, με το συνολικό ύψος των επενδύσεων να αγγίζει το 1,34 δισ. δολ. Ωστόσο, εξαιρώντας τα επιβατηγά και τα κρουαζιερόπλοια, το σχετικό μέγεθος διαμορφώνεται σε 27 πλοία, δύο λιγότερα απ’ ό,τι τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει και η πλήρης απουσία των Κινέζων πλοιοκτητών από την αγορά, καθώς δεν παρήγγειλαν ούτε ένα πλοίο τον Απρίλιο.
Η επιστροφή των Ελλήνων πλοιοκτητών στα ναυπηγεία οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων.
Οπως ανέφερε σε πρόσφατη ανάλυσή της η Allied Shipbroking, ένας από τους λόγους είναι η σημαντική άνοδος των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων, με αποτέλεσμα ορισμένοι υποψήφιοι αγοραστές να στραφούν σε νέες ναυπηγήσεις, όπου οι προσφερόμενες εκπτώσεις, ιδίως από τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας είναι πολύ ελκυστικές.
Ωστόσο, ακόμα κι εκεί, κάποια ναυπηγεία έχουν αρχίσει να αυξάνουν τις τιμές τους, με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να επισπεύσουν τις αποφάσεις τους, προκειμένου να μην απολέσουν τυχόν επενδυτικές ευκαιρίες.
Αλλωστε, όπως εκτιμούν και οι ναυλομεσίτες, το ύψος των προσφερόμενων τιμών στις παραγγελίες είναι τόσο χαμηλό, που θεωρούνταν απίθανο να παραμείνει στο επίπεδο αυτό για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Μόνο τον Απρίλιο, υποβλήθηκαν παραγγελίες για...
10 νέα πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1,83 εκατ. τόνων dwt και συνολικού κόστους 416 εκατ. δολαρίων (380 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έκθεση της Golden Destiny, τον αντίστοιχο περυσινό μήνα είχαν παραγγελθεί μόλις δύο πλοία.
Από τις επιμέρους κατηγορίες, τέσσερις παραγγελίες αφορούσαν φορτηγά πλοία, ενώ οι υπόλοιπες έξι αφορούσαν δεξαμενόπλοια, για τα οποία καταγράφεται και η μεγαλύτερη ζήτηση.
Με τη σειρά της, η ναυλομεσιτική εταιρεία Intermodal έχει καταγράψει συνολικές παραγγελίες 36 πλοίων από ελληνικά συμφέροντα κατά το φετινό πρώτο τετράμηνο, με το συνολικό ύψος της επένδυσης να προσεγγίζει το 1 δισ. δολ.
Κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, το ύψος των επενδύσεων ήταν 50% χαμηλότερο (περίπου 500 εκατ. δολάρια) για 14 νέα πλοία. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η τάση αυτή παραμένει προς το παρόν, αμιγώς ελληνική, καθώς παγκοσμίως, ο όγκος των παραγγελιών εξακολουθεί να υποχωρεί φέτος, σε σχέση με το 2016.
Είναι χαρακτηριστικό ότι παγκοσμίως υποβλήθηκαν παραγγελίες 33 νέων πλοίων τον φετινό Απρίλιο, με το συνολικό ύψος των επενδύσεων να αγγίζει το 1,34 δισ. δολ. Ωστόσο, εξαιρώντας τα επιβατηγά και τα κρουαζιερόπλοια, το σχετικό μέγεθος διαμορφώνεται σε 27 πλοία, δύο λιγότερα απ’ ό,τι τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει και η πλήρης απουσία των Κινέζων πλοιοκτητών από την αγορά, καθώς δεν παρήγγειλαν ούτε ένα πλοίο τον Απρίλιο.
Η επιστροφή των Ελλήνων πλοιοκτητών στα ναυπηγεία οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων.
Οπως ανέφερε σε πρόσφατη ανάλυσή της η Allied Shipbroking, ένας από τους λόγους είναι η σημαντική άνοδος των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων, με αποτέλεσμα ορισμένοι υποψήφιοι αγοραστές να στραφούν σε νέες ναυπηγήσεις, όπου οι προσφερόμενες εκπτώσεις, ιδίως από τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας είναι πολύ ελκυστικές.
Ωστόσο, ακόμα κι εκεί, κάποια ναυπηγεία έχουν αρχίσει να αυξάνουν τις τιμές τους, με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να επισπεύσουν τις αποφάσεις τους, προκειμένου να μην απολέσουν τυχόν επενδυτικές ευκαιρίες.
Αλλωστε, όπως εκτιμούν και οι ναυλομεσίτες, το ύψος των προσφερόμενων τιμών στις παραγγελίες είναι τόσο χαμηλό, που θεωρούνταν απίθανο να παραμείνει στο επίπεδο αυτό για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου