Επίκαιρη επερώτηση αναφορικά με τον κίνδυνο απομόνωσης της νησιωτικής Ελλάδας κατέθεσαν από κοινού οι βουλευτές Λασιθίου Γιάννης Πλακιωτάκης, Κυκλάδων Γιάννης Βρούτσης, Λέσβου Σπύρος Γαληνός, Κέρκυρας Νίκος Δένδιας, Δωδεκανήσου Μίκα Ιατρίδη, Ηρακλείου Μανώλης Κεφαλογιάννης, Ρεθύμνης Όλγα Κεφαλογιάννη και Χίου Κωστής Μουσουρούλης.
Ακολουθεί το κείμενο της Επίκαιρης Επερώτησης:
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1.ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
2.ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «Σε πρωτοφανή κίνδυνο απομόνωσης η νησιωτική Ελλάδα»
κ. Υπουργοί,
Μετά την ξαφνική και χωρίς προειδοποίηση διακοπή των δρομολογίων 74 ημερόπλοιων σε...Ιόνιο, Αιγαίο και Κρήτη, με αφορμή το πρόβλημα που προέκυψε με την έκδοση πιστοποιητικών από το Ρωσικό Νηογνώμονα, ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα ενδέχεται να δώσει τη χαριστική βολή στα πολύπαθα ελληνικά νησιά, τα οποία απειλούνται, πλέον, ανοιχτά με πρωτόγνωρη απομόνωση.
Πιο συγκεκριμένα, οι 35 άγονες γραμμές (22 αφορούν τη διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και 13 τη γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής), κινδυνεύουν να παραμείνουν κυριολεκτικά στον αέρα, καθώς δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί για την υπογραφή των νέων συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2011-2012. Υπενθυμίζεται, ότι στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι ισχύουσες συμβάσεις της περιόδου 2010-2011.
Το εν λόγω πρόβλημα ανέκυψε, καθώς το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ακόμη απαντήσει στο αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για ένα κονδύλι ύψους 14 εκατ. Ευρώ, το οποίο υπολείπεται και αναμένεται πιθανά να περικοπεί από τις άγονες γραμμές, προκειμένου να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός του τελευταίου στη δημοσιονομική συγκυρία.
Το αποτέλεσμα είναι, να ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνουν τα νησιά μας σύντομα χωρίς πλοία και μάλιστα εντός της χειμερινής περιόδου. Οι γραμμές που σύμφωνα με δημοσιεύματα αναμένεται να περικοπούν, θα αφορούν νησιά τα οποία μπορούν να εξυπηρετηθούν από άλλα μεγαλύτερα, ενώ θα αραιώσουν και οι συνδέσεις με τον Πειραιά. Εξέλιξη, με σοβαρότατες συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες των νησιών μας, η οποία μάλιστα έχει προκαλέσει και την έντονη ανησυχία των νησιωτών, που δικαιολογημένα διαμαρτύρονται καθώς αισθάνονται τον κίνδυνο της πλήρους απομόνωσης για πρώτη φορά, τόσο κοντά όσο ποτέ.
Ως εκ τούτου:
Επειδή, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αποτελούν γέφυρες ζωής για τα ελληνικά νησιά, των οποίων η ανάπτυξη και η επιβίωση των κατοίκων κυριολεκτικά εξαρτάται από τις καθημερινές προσεγγίσεις των πλοίων της γραμμής. Επειδή, το αρμόδιο υπουργείο δείχνει αδυναμία να επιλύσει άμεσα σοβαρά προβλήματα που προκαλούν αδυναμία πρόσβασης στα νησιά του Αιγαίου και παράλληλα οικονομική ασφυξία στις τοπικές οικονομίες και μάλιστα σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο. Επειδή, ο συντονισμός και η ευθύνη για την αποτελεσματική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας.
ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ κ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα ;
2. Σε ποιους λόγους οφείλεται το πρόβλημα διάθεσης των απαραίτητων πιστώσεων, ώστε να πραγματοποιηθεί ο σχετικός διαγωνισμός ;
3. Ποιες είναι οι εγγυήσεις που παρέχει το αρμόδιο Υπουργείο, προκειμένου να μην οδηγηθούν σε αποκλεισμό τα νησιά της άγονης γραμμής ;
4. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε άμεσα το πρόβλημα με τα πιστοποιητικά κλάσης των ημεροπλοίων ;
Οι επερωτώντες βουλευτές
Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!
Ετικέτες
Χίος
(4255)
Βολισσός
(192)
ΟΧΣΑ
(141)
Οινούσσες
(131)
Βροντάδος
(84)
Πυργί
(80)
Μεστά
(54)
Κάμπος
(39)
Χαλκειός
(36)
Αρμόλια
(32)
Καλλιμασιά
(29)
Καλαμωτή
(24)
Ποταμιά
(20)
Λεπτόποδα
(19)
Κουρούνια
(18)
Πισπιλούντα
(18)
Κέραμος
(17)
Θυμιανά
(16)
Χάλανδρα
(15)
Καρυές
(13)
Λαγκάδα
(13)
Καμπιά
(12)
Νένητα
(12)
Δαφνώνας
(11)
Βίκι
(9)
Νεοχώρι
(8)
Πιραμά
(7)
Ελευσίνα
(5)
Κηφισιά
(4)
Γρου
(2)
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου