Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!
Ετικέτες
Χίος
(4255)
Βολισσός
(192)
ΟΧΣΑ
(141)
Οινούσσες
(131)
Βροντάδος
(84)
Πυργί
(80)
Μεστά
(54)
Κάμπος
(39)
Χαλκειός
(36)
Αρμόλια
(32)
Καλλιμασιά
(29)
Καλαμωτή
(24)
Ποταμιά
(20)
Λεπτόποδα
(19)
Κουρούνια
(18)
Πισπιλούντα
(18)
Κέραμος
(17)
Θυμιανά
(16)
Χάλανδρα
(15)
Καρυές
(13)
Λαγκάδα
(13)
Καμπιά
(12)
Νένητα
(12)
Δαφνώνας
(11)
Βίκι
(9)
Νεοχώρι
(8)
Πιραμά
(7)
Ελευσίνα
(5)
Κηφισιά
(4)
Γρου
(2)
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010
Στο έλεος του Θεού τα νησιά-Κρατούν δεμένα τα καράβια ως την Παρασκευή
Τη συνέχιση της απεργίας την Πέμπτη και την Παρασκευή αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε έκτακτη συνεδρίασή της.
Η ΠΝΟ διεκδικεί την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα Ακτοπλοϊκά -Επιβατηγά Πλοία, Πορθμεία Εσωτερικού, Μεσογειακά Φορτηγά Πλοία και Ακτοπλοϊκά Φορτηγά Πλοία, κάτω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας.
Η ΠΝΟ ζητά τη...
διασφάλιση των θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών όλων των ειδικοτήτων, την αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας για τη δεκάμηνη απασχόληση στα ακτοπλοϊκά-επιβατηγά πλοία και την ίδρυση Ανεξάρτητου Ταμείου Ανεργίας για τους ναυτικούς.
Έκκληση προς όλες τις πλευρές να πρυτανεύσει η λογική και η εργασιακή ειρήνη, απηύθυνε το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, με αφορμή τη σημερινή απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για συνέχιση της απεργίας το επόμενο 48ωρο, μέχρι τις 06.00 της 26ης Νοεμβρίου, με προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσης.
Το υπουργείο σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι σε κάθε περίπτωση θα προασπίσει το δημόσιο συμφέρον και τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Σημειώνεται ότι η απεργιακή κινητοποίηση των ναυτικών περιλαμβάνει τις κατηγορίες πλοίων για τις οποίες εκκρεμεί η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και είναι τα ακτοπλοϊκά επιβατηγά-οχηματαγωγά, τα μεσογειακά φορτηγά και τα ακτοπλοϊκά φορτηγά κάτω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι με εξαίρεση την Ένωση Πορθμείων, που υπέγραψε σχετικό Μνημόνιο Συμφωνίας για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2010 και τις εργοδοτικές Οργανώσεις, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, που προηγήθηκαν, δεν υπάρχει προθυμία προσέλευσης των εργοδοτών των άλλων κατηγοριών πλοίων, στην υπογραφή και των υπόλοιπων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2010, που ήδη πλησιάζει στη λήξη του.
Η ομοσπονδία των ναυτικών έχει υπογράψει συμφωνία για τη σύμβαση του 2010 με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (πλοία Αδριατικής και κρουαζιερόπλοια) με αύξηση 2%, ενώ ήρθε σε συμφωνία και με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα ποντοπόρα πλοία και προβλέπει αύξηση 1,7%, από την 1η Ιανουαρίου 2010, με αναδρομική ισχύ.
Έντονη αντιπαράθεση στη σκιά της απεργίας
Η απεργία έχει ανοίγει μέτωπο αντιπαράθεσης ανάμεσα στους συνδικαλιστές και τους ακτοπλόους. Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, σε επιστολή της στις Νομαρχίες και στους Δήμους των νησιών που μένουν αποκλεισμένα λόγω των κινητοποιήσεων, κάνει λόγο για «εμμονή των «εργατοπατέρων» της ΠΝΟ να πραγματοποιήσουν απεργιακές κινητοποιήσεις για τρία συνεχόμενα εικοσιτετράωρα με αποτέλεσμα η νησιωτική Ελλάδα να αποκοπεί από την ηπειρωτική και τα νησιά να παραμείνουν χωρίς συγκοινωνία μεταξύ τους».
Και προσθέτει ότι «αν πτωχεύσουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνιακές επιχειρήσεις το κράτος θα τις επιδοτήσει με χρήματα που θα πληρώσουν τελικά οι Έλληνες φορολογούμενοι από το σημερινό τους υστέρημα. Τυχόν περαιτέρω οικονομική επιδείνωση των νησιωτικών νοικοκυριών και επιχειρήσεων έχει ως γενεσιουργό αιτία μόνο το αίτημα αυξήσεως μισθολογίου των ναυτικών», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Από την πλευρά του, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού, κατηγορεί τον πρόεδρο της ΕΕΝ Α. Βεντούρη πως «στην απέλπιδα προσπάθειά του να πείσει την κοινή γνώμη και τους νησιώτες ότι για την ταλαιπωρία των επιβατών ευθύνεται οποιοσδήποτε άλλος εκτός από την ΕΕΝ, καταφέρεται κατά πάντων, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα κατά το δοκούν και ρίχνοντας λάσπη προς κάθε κατεύθυνση χρησιμοποιώντας μεθόδους και φράσεις που παραπέμπουν σε άλλες σκοτεινές εποχές».
«Ο κ. Βεντούρης ρίχνει λάδι στη φωτιά με τον άστοχο ισχυρισμό του ότι ο Έλληνας ναυτεργάτης είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος της Ευρώπης», τονίζει επίσης σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Θαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου