Γράφει ο Οδυσσέας Κοκκινάκης
Στην ευρύτερη περιοχή των Λιμνιών, στην οποία έχει φτιαχτεί η μαρίνα τουριστικών σκαφών, έγινε το αδιαχώρητο από κόσμο. Ήταν μια μεγάλη γιορτή για την περιοχή της Βολισσού και γενικότερα της Αμανής.
Ένα σπουδαίο έργο πνοής για την ομολογουμένως, υποβαθμισμένη από θέματα υποδομών, αλλά παράλληλα πανέμορφης από θέμα φυσικού κάλους, περιοχή της Βορειοδυτικής Χίου.
Αυτή τη στιγμή, η μαρίνα των Λιμνιών Βολισσού είναι ένα...
ακατέργαστο διαμάντι με τεράστιες δυνατότητες. Όμως πέρα από τη βούληση των τοπικών αρχών να το φτιάξουν και να το παραδώσουν στην κοινωνία, πρέπει να υπάρχει και ο ζήλος αυτό να λειτουργήσει σωστά.
Το γεγονός ότι η εκκίνηση των σκαφών που συμμετέχουν στην Aegean Regatta 2015, έγινε στη μαρίνα των Λιμνιών Βολισσού, ήταν μια μεγάλη επιτυχία, αφού με υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβλήθηκαν από όλους όσους συμμετείχαν στην υλοποίηση αυτής της ιδέας, δεν παρουσιάστηκε το παραμικρό πρόβλημα, ούτε σε επίπεδο υποδομών, αλλά ούτε και οργανωτικά, λόγω των εθελοντών που ...εργάστηκαν με μεγάλη συνείδηση.
Όμως τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Η μαρίνα έχει μια βασική λειτουργική έλλειψη. Σε περίπτωση που οι άνεμοι φυσίξουν από νότια διεύθυνση, με μεγάλη ένταση, καθίσταται άχρηστη και συνάμα πολύ επικίνδυνη για τα σκάφη που είναι μέσα σ' αυτήν.
Αν δε διορθωθεί άμεσα, αυτό το πρόβλημα, η μαρίνα δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει το σκοπό της, που είναι ο ελλιμενισμός τους χειμερινούς μήνες σκαφών και της δημιουργίας παράλληλα υποδομής συντήρησής τους, προκειμένου να μπορεί να συντηρείτε κατά ένα μέρος από ίδια έσοδα, αλλά και να προσφέρει τα αναμενόμενα στην τοπική κοινωνία της Βορειοδυτικής Χίου.
Ο τέως δήμαρχος Αμανής Γιάννης Μαλαφής, ο οποίος παραδέχθηκε ότι εκείνος ευθύνεται για τη λάθος μελέτη που είχε γίνει για την κατασκευή στη μαρίνα των Λιμνιών Βολισσού |
Βάση νεότερης μελέτης, ο λιμένας των Λιμνιών Βολισσού χρίζει άμεσης παρέμβασης ώστε να γίνει προέκταση των δύο μόλων. Του υπήνεμου κατά 25 μέτρα στην ίδια διεύθυνση και του προσήνεμου κατά 72 μέτρα με μια μικρή κλήση προς το Νότο, δηλαδή προς τα Μεστά.
Αυτές οι παρεμβάσεις που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν από την εταιρία Αρχιμίδης που είχε αναλάβει και τη συνολική κατασκευή του έργου θα έχουν ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2016.
Μετά το παραπάνω η μαρίνα των τουριστικών σκαφών, αλλά και το αλιευτικό καταφύγιο θα καταστούν απόλυτα ασφαλείς για το οποιοδήποτε σκάφος αποφασίσει να δέσει μέσα σ' αυτά.
Σίγουρα διοργανώσεις όπως o διεθνής ιστιοπλοϊκός αγώνας Aegean Regatta 2015, είναι μια καλή διαφήμιση για τη μαρίνα, αφού έδεσαν σ' αυτήν 77 σκάφη και είδαν τις εγκαταστάσεις της περίπου 700 άτομα που αποτελούσαν τα πληρώματά τους, όμως χρειάζεται συνεχείς αγώνας από εξειδικευμένους ανθρώπους, ώστε να φτάσουμε το συντομότερο δυνατό στο επιθυμητό αποτέλεσμα που είναι η ανάπτυξη της περιοχής της Βολισσού και της Αμανής.
Υψηλό το βάρος της ευθύνης που πρέπει να σηκώσει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χίου Μιχάλης Μπελέγρης |
-Βολισσού, Καρδαμύλων, Λαγκάδας, Εμποριού, Ψαρών και Οινουσσών.
Από τη στιγμή που θα γίνει το δίκτυο τουριστικής προβολής, θα χρειαστεί διάστημα δύο περίπου μηνών, για να μπει σε λειτουργία το όλο εγχείρημα και να ρυθμιστούν από τους κατάλληλους ανθρώπους οι λεπτομέρειες.
Τα παραπάνω λιμάνια, δημιουργούν εύκολα και γρήγορα ένα σύμπλεγμα τουριστικών καταφυγίων, το οποίο μπορούμε να το ...πουλήσουμε προς τα έξω.
Ο δήμαρχος Χίου Μανώλης Βουρνούς έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων της μαρίνας των Λιμνιών Βολισσού |
Αν μάλιστα, στην επέκταση των μόλων που θα γίνει υπάρξει και η πρόβλεψη να δένει, ώστε να αποβιβάζει και να επιβιβάζει κόσμο εμπορεύματα και αυτοκίνητα, πλοίο όπως αυτά της ακτοπλοϊκής γραμμής σύνδεσης με τον Πειραιά και τη Μακεδονία, έστω μια φορά την εβδομάδα σε συνδυασμό με το Psara Glory, που εκτελεί το δρομολόγιο, Λιμνιά-Ψαρά, και αντίστροφα μια φορά την εβδομάδα, κάθε Σάββατο, οι ομορφιές της Αμανής δεν θα είναι ένα πλεονέκτημα το οποίο απολαμβάνουν λίγοι, αλλά θα αποτελέσουν πόλο έλξης για ανάπτυξη του τουρισμού, εγχώριου και μη, γενικότερα στο 5ο σε έκταση ελληνικό νησί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου