Οι εξελίξεις στην αγορά κρουαζιέρας τρέχουν, με σημαντικές ανακατατάξεις στην παγκόσμια σκακιέρα και ιδιαίτερα στην Ανατολική Μεσόγειο όπου η Τουρκία αναλαμβάνει ώστε να γίνει διεθνές hub.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς είναι πλέον εμφανές ότι το βάρος της κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή μετατοπίζεται στη γείτονα χώρα και αυτό για πολλούς λόγους.
Το πρώτο και βασικό σημείο είναι η...
αεροπορική σύνδεση και το κόστος της αερομεταφοράς. Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης έχει απευθείας συνδέσεις με όλες τις μεγάλες αγορές κρουαζιέρας Αμερική, Αυστραλία, Καναδά, Λατινική Αμερική, Άπω Ανατολή, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία.
Επιπλέον, έχει ένα ισχυρό εθνικό αερομεταφορέα που δραστηριοποιείται έντονα σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα ενώ έχει άπειρες πτήσεις charter και στα περιφερειακά αεροδρόμια της Σμύρνης και Αττάλειας πάντα με λογικά ναύλα.
«Η Τουρκία έχει το ασύγκριτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να έχει λιμάνια σε μηδενική απόσταση από τα αεροδρόμιο και σε χαμηλό κόστος. Για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας θα πρέπει να υπάρχει κοινός συντονισμός και κοινό πεδίο δράσης με τις εταιρείες αερομεταφορών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό» επισημαίνουν στα «Π» στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας.
Παράλληλα με τις λιμενικές υποδομές και την επέκταση του υπάρχοντος λιμανιού αλλά και τη δημιουργία νέου στην Κωνσταντινούπολη το «Z Port» με τη συμμετοχή κολοσσών στην κρουαζιέρα, η Τουρκία επενδύει σε τεχνογνωσία, ιδρύοντας σχολή στην Κωνσταντινούπολη για την εκπαίδευση και εξειδίκευση στην κρουαζιέρα.
Επιπλέον, το λιμάνι της Σμύρνης προωθεί το homeporting προσφέροντας πολύ χαμηλά λιμενικά τέλη.Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Τενέδου. Λειτουργείως hub από πολλές εταιρείες, οι οποίες επιλέγουν για λόγους οικονομίας να αποφύγουν τη διέλευση από τα Δαρδανέλια.
Την ίδια ώρα, στην Ελλάδα, οι λιμενικές υποδομές είναι ακόμα πίσω. Το γεγονός ότι σε πολλά από τα λιμάνια νησιών-διαμαντιών στις Κυκλάδες, όπως Νάξος, Πάρος, Ιός, Αμοργός, δεν μπορούν να πλαγιοδετήσουν κρουαζιερόπλοια δημιουργούν ένα περιβάλλον που δεν αφήνει πολλές ελπίδες.
«Το κράτος θα πρέπει να χαράξει μία κεντρική στρατηγική ανάπτυξης των υποδομών κυρίως σε περιφερειακά λιμάνια και να γίνει ορθότερη κατανομή των κονδυλίων» επισημαίνουν στα «Π» στελέχη της αγοράς:«Επίσης, όλοι θα πρέπει να αναλογιστούν ότι η κρουαζιέρα δεν είναι μόνο τα λιμάνια, αλλά οι υπηρεσίες και κυρίως οι μεταφορές σε αξιοθέατα με σωστά οδικά δίκτυα. Έμφαση επιπλέον θα πρέπει να δοθεί στην ήπια και περιβαλλοντικά ισορροπημένη ανάπτυξη των περιφερειακών λιμανιών στο Αιγαίο και στο Ιόνιο, ώστε να διατηρηθεί το ιδιαίτερο κάλλος και η ιδιαιτερότητα αυτών των προορισμών.»
Πηγή: εφημερίδα "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ"
Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!
Ετικέτες
Χίος
(4255)
Βολισσός
(192)
ΟΧΣΑ
(141)
Οινούσσες
(131)
Βροντάδος
(84)
Πυργί
(80)
Μεστά
(54)
Κάμπος
(39)
Χαλκειός
(36)
Αρμόλια
(32)
Καλλιμασιά
(29)
Καλαμωτή
(24)
Ποταμιά
(20)
Λεπτόποδα
(19)
Κουρούνια
(18)
Πισπιλούντα
(18)
Κέραμος
(17)
Θυμιανά
(16)
Χάλανδρα
(15)
Καρυές
(13)
Λαγκάδα
(13)
Καμπιά
(12)
Νένητα
(12)
Δαφνώνας
(11)
Βίκι
(9)
Νεοχώρι
(8)
Πιραμά
(7)
Ελευσίνα
(5)
Κηφισιά
(4)
Γρου
(2)
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου