Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015

Αξιοποιείται ο λιμένας των Μεστών με συνδέση από το καλοκάιρι με Πειραιά και Θεσσαλονίκη

Σύνδεση Θεσσαλονίκης-Λήμνου-Μυτιλήνης-Χίου-Πειραιά με το πλοίο «Νήσος Σάμος»
Το πλοίο «Ionian Queen» που αποκτήθηκε πρόσφατα από τη Hellenic Seaways και θα μετονομαστεί σε «Νήσος Σάμος» ξεκινά το καλοκαίρι του 2016 ταξίδια στη γραμμή Πειραιάς-Μεστά Χίου-Μυτιλήνη-Λήμνος-Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, ενώ εξετάζεται αν είναι δυνατόν να μπει στο δρομολόγιο και λιμάνι της Σάμου.

Γράφει ο Οδυσσέας Κοκκινάκης

Αυτό ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αντώνης Αγαπητός που έκανε γνωστό ότι από τον Ιούνιο (17/6-11/9/2016) θα δρομολογηθεί στη γραμμή...
Πειραιάς-Μεστά Χίου-Μυτιλήνη-Λήμνος-Θεσσαλονίκη και αντίστροφα (Πατήστε πάνω στα μπλε γράμματα για να δείτε τα δρομολόγια που ανακοίνωσε η HSW μετά την σημερινή έγκριση από το Σ.Α.Σ) το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Ionian Queen», που αποκτήθηκε πρόσφατα και θα μετονομαστεί σε «Νήσος Σάμος».

Το πλοίο ήταν επί 3και πλέον χρόνια (από το Σεπτέμβριο του 2012), αραγμένο στη δεξιά πλευρά του μόλου του Αγ. Νικολάου στο παλαιό  λιμάνι της Πάτρας αποτελώντας ένα βαρίδι για την αχαϊκή πρωτεύουσα.

Έγιναν συνολικά έξι πλειστηριασμοί όμως σε κανέναν δεν είχε "χτυπηθεί" το Ionian Queen αφού η τιμή εκκίνησης θεωρείτο ασύμφορη (9 εκατ. ευρώ). Στον τελευταίο πλειστηριασμό η τιμή εκκίνησης για το πλοίο που είχε κατασχεθεί λόγω χρεών που υπήρχαν από τον πλοιοκτήτη σε ναυτικούς, αλλά και οφειλές προς προμηθευτές έπεσε σημαντικά.

Μετά την αγορά του από την Hellenic Seaways με ποσό που ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ, αργά το βράδυ της Δευτέρας 14/12, με τη βοήθεια ρυμουλκών, το απομάκρυναν για νέους προορισμούς.

Ποιο είναι το "IONIAN QUEEN" που όταν δέσει 
στα Μεστά θα έχει μετονομαστεί σε "Νήσος Σάμος" 
Το "IONIAN QUEEN", είναι ένα γιαπωνέζικο σκαρί, κινήθηκε στα νερά της Αδριατικής μέσω της εταιρίας ENDEAVOR LINES στο δρομολόγιο Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι και επιστροφή.  


Μπορεί να μεταφέρει περίπου 1725 επιβάτες και μέχρι 800 οχήματα. Onboard θα βρείτε μίνι σουίτες, μια επιλογή από καμπίνες, καθίσματα τύπου αεροπλάνου, άνετα σαλόνια, ένα self-service καφέ, ένα a la carte εστιατόριο και το κατάστρωμα σνακ μπαρ, παιδότοπο, πισίνα, κατάστρωμα περιπάτου και τα καταστήματα.

Ο επιβάτης με το που φτάνει στο πλοίο αντικρίζει 2 καταπέλτες, ασύμμετρους σε μέγεθος, που ο καθένας όμως προορίζεται για διαφορετικό σκοπό. Ο αριστερός που είναι και ο μεγαλύτερος σε πλάτος, αποτελεί την είσοδο των Ι.Χ. και φορτηγών στο Deck 3.

To Deck 3 είναι και το κυρίως γκαράζ του βαποριού, στο οποίο κυρίως σταθμεύουν οι τράκτορες και τα φορτηγά.

Ο δεξιός καταπέλτης χρησιμεύει για την είσοδο των επιβατών στο πλοίο, ενώ μέρος αυτού, οδηγεί στη ράμπα που βοηθάει τα Ι.Χ και τα φορτηγά, να φτάσουν στο επάνω γκαράζ, στο Deck 4.


Μπαίνοντας στο πλοίο από την είσοδο των επιβατών, συναντάμε το κλιμακοστάσιο και τις κυλιόμενες σκάλες.

 Γρήγορα και ξεκούραστα φτάνουμε στο Deck 5, όπου η πρώτη εικόνα που συναντάει κανείς, είναι ένας μακρύς, “πλούσιος” και φωτεινός διάδρομος, που φτάνει μέχρι και τη μέση του καταστρώματος.

 
Κατά μήκος του διαδρόμου, υπάρχουν στα αριστερά μας καθίσματα και τραπεζάκια ενώ δεξιά μας, υπάρχουν μεγάλοι και άνετοι καναπέδες για τους επιβάτες, προκειμένου να ξεκουραστούν και να χαλαρώσουν, βλέποντας ΤV ή πίνοντας το καφέ τους.

Άξιο λόγου ο χώρος στο αριστερό μέρος του διαδρόμου, με τους αρχαίους κίονες και την εικόνα με τον αρχαίο ελληνικό ναό.


Στο τέλος του διαδρόμου αυτού βρίσκεται το κατάστημα των αφορολογήτων ειδών ή αλλιώς DUTY FREE SHOPS.

Βρισκόμαστε στο κέντρο του Deck 5 αλλά και του πλοίου. Εδώ συναντάμε τη Reception και το υπέροχο καθιστικό της. Έχει κρατηθεί κι εδώ το αρχαιοελληνικό στυλ που προσδίδει μία μεγαλοπρέπεια σε όλο το χώρο.



Αυτός ο χώρος συμπληρώνεται από το κατάστημα του πλοίο όπου μπορεί κανείς να βρει πολλές λύσεις για δώρα γι αυτόν ή για φίλους του.


 Από αυτό το κομβικό σημείο ξεκινούν διάδρομοι προς διαφορετικές κατευθύνσεις και διαφορετικές χρήσεις. Έτσι προς τη πλώρη, οι 2 παράλληλοι διάδρομοι μας κατευθύνουν σε εξωτερικές και εσωτερικές καμπίνες επιβατών.


 Αντιθέτως ο αριστερός πρυμναίος διάδρομος, μας οδηγεί στο κλιμακοστάσιο, ενώ ο δεξιός πρυμναίος διάδρομος μας οδηγεί στο Lounge Café, στο Casino, στο Playroom και στις καμπίνες του πληρώματος.



Ακολουθώντας το εξωτερικό Deck προς τη πρύμη, οδηγούμαστε στο ελικοδρόμιο, έναν χώρο που από κει μπορεί κανείς να παρακολουθήσει τη φόρτωση του πλοίου.
 

Η γέφυρα έχει διατηρήσει το κλασικό γιαπωνέζικο στυλ με όργανα ναυσιπλοΐας που έχουν ακόμη πάνω τους την ιαπωνική γραφή. Αυτό το φιστικί χρώμα που υπάρχει σε όλες τις γιαπωνέζικες κατασκευές το συναντάμε κι εδώ. Εντούτοις δεν υστερεί σε τίποτα από πλευράς μηχανολογικού εξοπλισμού.

Η βασίλισσα με περισσή ευκολία πραγματοποιεί μία στροφή 180 μοιρών και βγαίνει από το λιμάνι.

Αφήνουμε τη γέφυρα και κατεβαίνουμε στο Deck 6, για να συνεχίσουμε τη περιπλάνηση μας.

Ξεκινώντας από τη πλώρη συναντάμε τις καμπίνες του πληρώματος και των επιβατών. Σ αυτό το χώρο βρίσκεται και το νοσοκομείο του πλοίου, σε περίπτωση που κριθεί αναγκαία η περίθαλψη επιβάτη.

Στη μέση περίπου του Deck 6 συναντάμε το Self Service του πλοίου. Ο χώρος αυτός καταλαμβάνει όλο το πλάτος του βαποριού και φιλοξενεί όσους από τους επιβάτες θέλουν να γευματίσουν πρόχειρα, αλλά ποιοτικά πάνω από όλα.



Ακολουθώντας πορεία προς τα δεξιά και προς τη πρύμη, συναντάμε το εστιατόριο του πλοίου με το όνομα “Γευσηπλοϊα”. Υπέροχος χώρος ενδιαίτησης γι αυτούς που θέλουν κάτι παραπάνω από ένα απλό γεύμα.

Αμέσως μετά το εστιατόριο βρίσκουμε τις αεροπορικές θέσεις .Τα άνετα, μπορντό καθίσματα μαζί με τη μεγάλη οθόνη TFT οθόνη, περιμένουν τον επιβάτη να χαλαρώσει και να παρακολουθήσει το αγαπημένο του πρόγραμμα.


Οι εσωτερικοί χώροι του Deck 6 συμπληρώνονται από το πρυμναίο Bar και σαλόνι επιβατών. Μεγάλος χώρος για στιγμές χαλάρωσης και περισυλλογής. Ιδανικός χώρος γι αυτόν που αναζητεί στιγμές ηρεμίας. Το Deck 6 στη πρύμη του διαθέτει πισίνα και ξαπλώστρες για τους λάτρεις της βουτιάς και της ηλιοθεραπείας. Το πρυμναίο Bar που αναφέραμε παραπάνω είναι στη διάθεση των λουομένων για καφέ και ποτό. Η επένδυση ξύλου που έχει τοποθετηθεί σε αυτό το χώρο σε συνδυασμό με το υδάτινο στοιχείο οδηγούν τη σκέψη σε τροπικούς προορισμούς.

Όλες, σχεδόν, οι καμπίνες του πλοίου, ανεξαρτήτως κλινών διαθέτουν ευρυχωρία Χαρακτηριστικά μια 2κλινη καμπίνα του IONIAN QUEEN, ισοδυναμεί με 2 2κλινες καμπίνες αντίστοιχου επιβατηγού πλοίου. Επίσης η καμπίνα διαθέτει όλα τα comfort που απαιτεί ένας επιβάτης για τις στιγμές χαλάρωσης του.



Ώρα να επισκεφτούμε και τα “άδυτα” του πλοίου. Πορεία λοιπόν προς τα Deck 1 και 2, όπου και συναντάμε το Μηχανοστάσιο του πλοίου. Ο εκκωφαντικός θόρυβος από την εντατική λειτουργία των μηχανών μας οδηγεί γρήγορα στο control room.

Η κατασκευή του ΙΟΝΙΑΝ QUEEN ολοκληρώθηκε στις 5/2/1988. Πρώτη του ονομασία το NEW AKASHIA. Έχει μήκος 192,91 μέτρα και πλάτος 29,40 μέτρα. Αυτή τη στιγμή ταξιδεύει με ταχύτητα που δεν ξεπερνάει τους 21 κόμβους.

 
Κινείται από 2 Diesel μηχανές PIELSTICK συνολικής ισχύος 26400PS και κατασκευής 1987.Διαθέτει 2 ηλεκτρογεννήτριες DAIHATSU DL-32, ισχύος 2300PS η κάθε μια και μια ηλεκτρογεννήτρια πάνω στον άξονα, η οποία υπάρχει σε λίγα πλοία.


Με απλά λόγια μετατρέπει τα καυσαέρια σε ατμό, με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται να λειτουργούν οι άλλες δύο κατά την διάρκεια του ταξιδιού, κάνοντας έτσι τη βασίλισσα και οικολογική και οικονομική. Επίσης διαθέτει ένα bow κι ένα stern thruster.


Γgarageνωρίζοντας το Deck 7. Ξεκινώντας από τη πλώρη και αφήνοντας πίσω μας τη γέφυρα, συναντάμε τις 2 υπερπολυτελείς σουίτες του πλοίου, με τα ονόματα “Regent Suite” και “Bower Suite”. Kαι οι 2 σουίτες περιλαμβάνουν υπνοδωμάτιο, καθιστικό με TV ,ντους με WC ενώ διαθέτουν και δικό τους μπαλκόνι με θέα τη θάλασσα. Συνεχίζοντας προς τη πρύμη συναντάμε ευρύχωρες καμπίνες επιβατών.







Να σημειώσουμε εδώ ότι το πλοίο διαθέτει 131 καμπίνες και 470 κλίνες.

Στη μέση του Deck 7 βρίσκουμε τη Disco του πλοίου μαζί με το σαλόνι της. Τεράστιος χώρος με bar, αναμένει τις βραδινές ώρες τους επιβάτες, να χορέψουν, να πιουν το ποτό τους και γενικότερα να περάσουν ευχάριστα την ώρα τους. Το υπόλοιπο Deck το καταλαμβάνουν οι εξωτερικοί χώροι με πλούσια περατζάδα.


 Το πλοίο IONIAN QUEEN βρίσκεται από χθες Πέμπτη 17/12 το μεσημέρι, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, όπου έδεσε με τη βοήθεια ρυμουλκών, μετά από ταξίδι 3 περίπου ημερών.
Ο κ. Αγαπητός έκανε λόγο για επιστροφή της Hellenic Seaways στην κερδοφορία και φιλοδοξία για λειτουργικά κέρδη ύψους 23 εκατ. ευρώ.


Όπως ανέφερε, με την κερδοφορία αυτή «θα προχωρήσουμε σε μικρές επενδύσεις με τις δικές μας δυνάμεις, αφού δεν υπάρχει τράπεζα να χρηματοδοτεί σήμερα επενδύσεις και αυτές θα είναι για τη βελτίωση των παροχών και για να πάμε σε νέους προορισμούς, οι οποίοι θα φέρουν νέα έσοδα και έτσι θα μεγαλώσει η ‘πίτα της ακτοπλοΐας’».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways είπε ότι η εταιρεία είναι η πρώτη που κατάφερε να αναδιαρθρώσει τα δάνειά της και τώρα με ένα ανταγωνιστικό επιτόκιο, μέχρι το 2022, αισθάνεται πολύ ασφαλής ότι θα τα καταφέρει.


Υπάρχουν μέρη που δεν έχουν αναπτυχθεί τουριστικά, ανέφερε ο κ. Αγαπητός, «ενώ αξίζει και μπορούν να αναπτυχθούν. Πρόκειται για τα νησιά του Βορείου και του Ανατολικού Αιγαίου, όπως η Σάμος, αλλά και η Χίος, η Μυτιλήνη, η Λήμνος και ο Αϊ Στράτης. Από τη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει κανένα δρομολόγιο για τα νησιά του Β. Αιγαίου. Εμείς θα το τολμήσουμε εφέτος» σημείωσε.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το «Highspeed 5», το οποίο μετά από τις εργασίες ανακατασκευής του θα είναι ένα εντελώς καινούριο πλοίο, θα μετονομαστεί σε «Highspeed 7» και θα πραγματοποιεί δρομολόγια από την Κρήτη στις Κυκλάδες. Με τη σειρά του, το «Hellenic Wind», που στο παρελθόν ήταν ναυλωμένο σε ξένη εταιρεία και εκτελούσε δρομολόγια στην Πορτογαλία, μετονομάζεται σε «Hellenic Highspeed» και εισέρχεται σε τακτική δρομολόγηση από το λιμάνι της Ραφήνας προς Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Ίο και Θήρα.

Αναφερόμενος στην προοπτική σύνδεσης της Σμύρνης με νησιά του Β. Αιγαίου, ο κ. Αγαπητός είπε ότι «προσπαθούμε να ανοίξουμε αυτή τη γραμμή, αλλά πρέπει να μας αντιμετωπίσει η Τουρκία ως πλοία τακτικής γραμμής, όπως κάνει χρόνια τώρα η Ιταλία. Αν δεν γίνει αυτό, η τιμή των 20.000 ευρώ για κάθε προσέγγιση στο λιμάνι της Σμύρνης είναι αποτρεπτική γι' αυτή την προοπτική».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου