Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Διαψεύδει ο Μουσουρούλης το «κούρεμα» των κονδυλίων στις άγονες γραμμές


Διαψεύδει ο Μουσουρούλης το «κούρεμα» των κονδυλίων στις άγονες γραμμές«Δεν υπήρξαν πιέσεις από την τρόικα»
 
Ο ανασχεδιασμός των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών γραμμών άγονες έχει ως στόχο να υπάρξει ένας εξορθολογισμός του δικτύου, να εκτιμηθούν οι ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, αλλά και να προσδιοριστούν εκ νέου οι όροι και τα κριτήρια των δρομολογίων, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανώτερες πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, διαψεύδοντας παράλληλα δημοσιεύματα του τύπου περί πιέσεων από την Τρόικα, για περικοπή ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ στις επιδοτήσεις.

Δεν υπήρξε ποτέ τέτοια συζήτηση σε κανένα επίπεδο με την Τρόικα και μάλιστα...,

όπως είναι γνωστό, στον προϋπολογισμό του υπουργείου είναι εγγεγραμμένα κονδύλια, για το 2013, ύψους 84,2 εκατ. ευρώ (49,2 εκατ. στην Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και 35 εκατ. ευρώ στην κεντρική υπηρεσία του ΥΝΑ) υποστήριξαν οι ίδιες πηγές, εκφράζοντας παράλληλα τον προβληματισμό τους για τη σκοπιμότητα μιας τέτοιας πληροφόρησης.

Το υπουργείο Ναυτιλίας έθεσε χθες σε δημόσια διαβούλευση, για διάστημα δύο μηνών, τον ανασχεδιασμό του επιδοτούμενου δικτύου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (άγονες γραμμές).

Σημειώνεται ότι από τις 35 επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές, οι 13 ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και οι άλλες 22 στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Ο προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές το 2013 ήταν μειωμένος κατά 10% στα 83,5 εκατομμύρια ευρώ, από τα 94 που ήταν το 2012.

Επίσης το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 προβλέπει μείωση των δαπανών για τις άγονες γραμμές κατά 18 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 15 εκατ. το 2013 και 3 εκατ. ευρώ το 2014.

Για πρώτη φορά, στα βασικά κριτήρια που αφορούν τον ανασχεδιασμό του δικτύου, τίθενται προϋποθέσεις για συμμετοχή και της τοπικής αυτοδιοίκησης, με σκοπό την κάλυψη του κόστους, αλλά και την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το κεφάλαιο «άγονες γραμμές» είναι αρκετά περίπλοκο, καθώς όπως είχε αναφέρει το 2011 και η πρώην υφυπουργός Ναυτιλίας Ελπίδα Τσουρή, κανένας αρμόδιος φορέας δεν γνώριζε ακριβή στοιχεία που να αιτιολογούν το ύψος των επιδοτήσεων σε συγκεκριμένες γραμμές, όπως επίσης και τον αριθμό των επιβατών που μετακινούνται σε αυτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου