Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Κώστας Τριαντάφυλλος: "Καταχρηστικές πρακτικές από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές"

Τις καταχρηστικές πρακτικές σε ό,τι αφορά την αεροπορική σύνδεση των νησιών, καθώς και το πλαίσιο έλλειψης ανταγωνισμού, που έχει διαμορφωθεί, κυρίως στα νησιά του Αιγαίου, αλλά και την επιτακτική ανάγκη για παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, θίγει ο βουλευτής Χίου Κώστας Τριαντάφυλλος, επανερχόμενος με σχετική Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Ο βουλευτής, μεταξύ άλλων, καταγγέλλει την απαράδεκτη ενέργεια των...
«Ολυμπιακών Αερογραμμών» να αυξήσουν, κατά την διάρκεια της απεργίας των ναυτεργατών, τον αριθμό των λεγόμενων premium θέσεων στις πτήσεις τους από και προς τη Χίο, περιορίζοντας έτσι τις οικονομικές θέσεις ανά πτήση και υποχρεώνοντας τους πολίτες της Χίου, να αγοράσουν πανάκριβα εισιτήρια της premium θέσης. Επιπλέον, ζητά από τον υπουργό άμεσες ενέργειες για την αντιμετώπιση των μονοπωλιακών συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί και ζητά τη δημοσιοποίηση του πορίσματος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για το θέμα, το οποίο, τρία περίπου χρόνια μετά την επιτόπια αυτοψία της Επιτροπής, δεν έχει ακόμα δημοσιοποιηθεί.

Ο Κώστας Τριαντάφυλλος δήλωσε ότι:

«Στις καταχρηστικές πρακτικές που υπονομεύουν το δικαίωμα του ακρίτα πολίτη για ισότιμη συγκοινωνία με την υπόλοιπη χώρα, το Κράτος οφείλει άμεσα να αντιδρά ορίζοντας σαφές πλαίσιο λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών, θεσπίζοντας σαφείς κανόνες υγιούς ανταγωνισμού και επιβάλλοντας κυρώσεις όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο».

Το πλήρες κείμενο της κατατεθείσας ερώτησης έχει ως εξής:

Καταχρηστικές πρακτικές των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

Η de facto συνεννόηση των αεροπορικών εταιρειών Aegean Αirlines και Olympic Air τα τελευταία έτη, έχει δημιουργήσει καθεστώς απουσίας υγιούς ανταγωνισμού στις αεροπορικές μεταφορές προς πολλά νησιά του Αιγαίου. Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα να δυσκολεύουν οι υπηρεσίες μεταφοράς πολλών κατοίκων των νησιών, κυρίως από και προς την πρωτεύουσα της χώρας, που είναι αναγκαίες για την διεκπεραίωση προσωπικών, επαγγελματικών και κοινωνικών υποθέσεων. Χαρακτηριστική είναι η αύξηση της τιμής του αεροπορικού εισιτηρίου των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» τους τελευταίους μήνες και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Την ίδια στιγμή παρατηρείται αδράνεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία επιβάλλεται να παρέμβει για αποτροπή μονοπωλιακών καταστάσεων και αυθαίρετων, όσο και καταχρηστικών πρακτικών.

Πρόσφατο κρούσμα αποτέλεσε η απαράδεκτη ενέργεια των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» να αυξήσουν, κατά την διάρκεια της απεργίας των ναυτεργατών, τον αριθμό των λεγόμενων premium θέσεων στις πτήσεις τους από και προς Χίο, περιορίζοντας έτσι τις οικονομικές θέσεις ανά πτήση και υποχρεώνοντας τους πολίτες της Χίου, να αγοράσουν πανάκριβα εισιτήρια της premium θέσης.

Την στιγμή, δηλαδή, που υπήρχε πρόβλημα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, αντί η εταιρεία να διευκολύνει την δυνατότητα μετάβασης και επιστροφής των κατοίκων προς και από Αθήνα, αύξησε τον αριθμό καθισμάτων «πρώτης θέσης» στα αεροσκάφη της, με αποτέλεσμα οι έχοντες ανάγκη να ταξιδέψουν να αναγκάζονται να πληρώνουν πολύ πιο ακριβά την διαδρομή. Σημειωτέον, μάλιστα, ότι τα αεροσκάφη που διατίθενται για τις συγκεκριμένες γραμμές είναι μικρά τύπου “bombardier” και με περιορισμένο αριθμό θέσεων.

Δεδομένου ότι αυτή η ενέργεια είναι καταφανώς καταχρηστική, λειτουργεί εκβιαστικά, καθώς δεν υπήρχε εναλλακτική δυνατότητα μετακίνησης την συγκεκριμένη περίοδο, και προστίθεται σε σειρά προηγούμενων ανάλογων πρακτικών από τις «Ολυμπιακές Αερογραμμές», κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, οπότε υπήρχε αυξημένη ζήτηση σε εισιτήρια,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί προκειμένου να σταματήσει η συγκεκριμένη πρακτική των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» προς τα νησιά του Αιγαίου;

2. Προτίθεται να ζητήσει την άμεση παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με σκοπό τον έλεγχο των συνεπειών από τις μονοπωλιακές καταστάσεις που επικρατούν στις αερομεταφορές στους περισσότερους προορισμούς του Αιγαίου;
3. Πότε θα δοθεί στη δημοσιότητα το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις αερομεταφορές που εκκρεμεί από το έτος 2010;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου