Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 19 Μαΐου 2012

Συγκρίνοντας αξίες μεταπώλησης

Συγκρίνοντας αξίες μεταπώλησηςΝτίζελ ή βενζίνη

Πόσο μετράτε πλέον την αξία μεταπώλησης;

Έχετε σκεφτεί πως τα ντίζελ θα κρατήσουν ψηλότερα την τιμή τους;

Τι μετράει στην αξία μεταπώλησης;

Τι κρατάει την τιμή του ψηλά στην αγορά μεταχειρισμένου;

Είναι η μάρκα;

Ο εξοπλισμός;

Μήπως τώρα πια την διαφορά την κάνει και το ντίζελ;

Είναι φυσικό δύο εκδόσεις του ίδιου μοντέλου, όταν έρθει η στιγμή να αλλάξουν ιδιοκτήτη, να πουληθούν με...
διαφορά στην τιμή που θα αντανακλά την αρχική. Αν δηλαδή το ένα αυτοκίνητο είχε τον «μεγάλο» κινητήρα και το άλλο τον «μικρό», είναι πιθανότερο το πρώτο να πιάσει περισσότερα λεφτά.

Πιθανότερο και όχι σίγουρο, αφού η ζήτηση που θα υπάρχει στην αγορά μεταχειρισμένου τη στιγμή που θα πουληθεί μπορεί να είναι τέτοια που να ευνοεί τον οικονομικότερο κινητήρα, άρα το «μικρό» να πουληθεί είτε πιο γρήγορα, είτε ακόμη να πιάσει και περισσότερα χρήματα.

Παρόλα αυτά, εφόσον και οι δύο κινητήρες είναι σε «ασφαλή» φορολογικά επίπεδα, δηλαδή δεν είναι πάνω από 1929 κ.εκ, τα περισσότερα άλογα, θα έχουν μάλλον τα περισσότερα λεφτά.

Με αυτό το δεδομένο, θα έλεγε κανείς πως μια ακριβότερη έκδοση θα πιάσει περισσότερα από μία φτηνότερη. Αν και ο εξοπλισμός στην αγορά μεταχειρισμένου δεν μετράει, ή μάλλον δεν κοστολογείται όσο στο καινούργιο.

Και εδώ έρχεται το ντίζελ. Δεδομένου ότι μία έκδοση ντίζελ είναι ακριβότερη από μία βενζίνης στην αγορά καινούργιου, δεν είναι και πιθανότερο να κρατήσει τα λεφτά της και στην αγορά μεταχειρισμένου. Δεν είναι δηλαδή το ντίζελ κάτι που αυξάνει την αξία μεταπώλησης;

Στις ώριμες αγορές του εξωτερικού πάντως σίγουρα. Σε πρόσφατη έρευνα της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου, τα δημοφιλή μοντέλα στις εκδόσεις ντίζελ φάνηκαν να κρατάνε όχι μόνο περισσότερη αξία, αλλά στο ακέραιο τη διαφορά τιμής που είχαν όταν ήταν καινούργια.

Παρότι δηλαδή η απαξίωση στα τέσσερα χρόνια ξεπερνούσε το 40% επί της αρχικής τιμής, η διαφορά στην τιμή μεταπώλησης ανάμεσα στο ντίζελ και σε αυτό με κινητήρα βενζίνης ήταν σχεδόν η ίδια, όχι σε ποσοστό αλλά αριθμητικά, με αυτή που χώριζε τα δύο μοντέλα καινούργια. Ενδεικτικά η διαφορά τιμής ανάμεσα σε δύο μεταχειρισμένα Ford Focus τετραετίας, το ένα με κινητήρα ντίζελ 1,6TDCi και το άλλο με τον βενζίνης 1,8i είναι 2.300 ευρώ. Όταν αγοράστηκαν καινούργια η διαφορά ήταν 2.800 ευρώ. Το ίδιο ποσό χωρίζει και ένα Peugeot 308 1,6HDi σε σχέση με ένα 1,6VTi μετά από τέσσερα χρόνια, στην αγορά μεταχειρισμένου.

Η διαφορά στο Audi A3 1,9TDI και στο 1,6FSI είναι 2.500 ευρώ με αρχική διαφορά τις 3.000 ευρώ και παρότι ο 1,9TDI έχει πλέον αντικατασταθεί και ανήκει στην περασμένη γενιά κινητήρων. Αντίστοιχα η αρχική διαφορά 3.200 ευρώ ανάμεσα στις BWM 320d και 320i του 2008 στην αγορά μεταχειρισμένου βρίσκεται στα 2.800 ευρώ, ενώ ακόμη πιο θεαματικά στο Opel Zafira, είναι στις 3.000 ευρώ, όσο ακριβώς ήταν και όταν τόσο το 1.7CDTi όσο και το 1.8i ήταν καινούργια. Κυρίως γιατί σε αυτή την κατηγορία η χρηστικότητα και η κατανάλωση μετράνε πολύ και έτσι η ζήτηση για ντίζελ είναι αυξημένη.

Αν και η ελληνική αγορά δεν είναι τόσο ώριμη όσο αγορές όπου το ντίζελ ξεπερνά το 50% των πωλήσεων, είναι μάλλον αναμενόμενο αντίστοιχα φαινόμενα να παρατηρηθούν και στην Ελλάδα.

Με αυτό το δεδομένο, η αρχική διαφορά τιμής που υπολογίζουμε να αποσβέσουμε από την μειωμένη κατανάλωση, τα τέλη και την τιμή του καυσίμου ντίζελ, όχι μόνο καλύπτεται από αυτά, αλλά επιστρέφει και σχεδόν στο ακέραιο στην μεταπώληση. Ουσιαστικά εκμηδενίζοντας οποιοδήποτε οικονομικό αβαντάζ παρουσίαζε η βενζινοκίνητη έκδοση.

Εσείς όμως το βλέπετε έτσι; Έχετε σκεφτεί πως θα μετρήσει το ντίζελ στην αξία μεταπώλησης; Το έχετε θεωρήσει θετικό; Αρνητικό; Τι σκέψη κάνατε όταν είδατε τη διαφορά τιμής ανάμεσα στην έκδοση ντίζελ και στην έκδοση βενζίνης;

Θεωρείτε πως τα λεφτά που δίνει πίσω το ντίζελ στη μεταπώληση στις άλλες χώρες, θα τα δώσει και στην Ελλάδα; Και αν ναι, τότε βλέπετε ακόμη κάποιο οικονομικό όφελος στην επιλογή βενζινοκινητήρα; Δεν καταρρίπτονται έτσι όλες οι προϋποθέσεις διανυθέντων χιλιομέτρων και δεν περιττεύουν όλες οι συζητήσεις για απόσβεση; Τι λέτε;

Πηγή: autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου