Καλώς ήρθατε στο Blog του Οδυσσέα! Καλή περιήγηση!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Όλο το περιεχόμενο του νομοσχέδιου για τα φρουτάκια και το ηλεκτρονικό στοίχημα

Περίπου 30.000 μηχανήματα και 6.000 άδειες για φρουτάκια, πρόκειται να δοθούν για να τοποθετηθούν στις γειτονιές, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για τη ρύθμιση της αγοράς παιγνίων, το οποίο θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την απελευθέρωση του ηλεκτρονικού τζόγου που εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο.

Όπως ανέφερε o υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, στόχος του σχεδίου νόμου είναι... η ρύθμιση της σχετικής αγοράς, με στόχο την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και ειδικά των νέων, η διασφάλιση και είσπραξη εσόδων για το κράτος από τη ρυθμιζόμενη λειτουργία της αγοράς και η προσαρμογή των εθνικών διατάξεων στην κοινοτική νομοθεσία.

Σύμφωνα με τον υπουργό, οι ρυθμιστικές, εποπτικές και ελεγκτικές αρχές θα φροντίζουν να διασφαλίζεται η διαφάνεια και φερεγγυότητα, να διατηρείται σε ανεκτά επίπεδα η συμμετοχή των πολιτών, να προστατεύονται οι ανήλικοι και οι ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού, και προοπτικά να εξαλειφθούν τα παράνομα παιχνίδια, μέσω των οποίων συντελούνται απάτες, φοροδιαφυγή, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές πράξεις, κ.λπ.

Ειδικά για το 2011 προβλέπεται η είσπραξη 500 εκατ. ευρώ από την έκδοση αδειών και 200 εκατ. ευρώ από τα τέλη των τυχερών παιγνίων (τα οποία θα εισπράττονται σε ετήσια βάση). Προσδοκώνται για το δημόσιο έσοδα της τάξης του 1 δισ. ευρώ, σε διάστημα μικρότερο των 3 ετών.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται, η δημιουργία κατάλληλων ρυθμιστικών, εποπτικών και ελεγκτικών μηχανισμών ώστε:

-Να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η φερεγγυότητα της διεξαγωγής των παιγνίων

-Να διατηρηθεί σε ανεκτά επίπεδα η συμμετοχή των πολιτών στα τυχερά παίγνια και να αποτραπεί η εκ μέρους τους υπέρμετρη σπατάλη χρημάτων

-Να διασφαλιστεί ότι τα επιτρεπόμενα ψυχαγωγικά-τεχνικά παίγνια, τα τυχερά παίγνια με παιγνιομηχανήματα και τα παίγνια μέσω του διαδικτύου οργανώνονται και διεξάγονται σύμφωνα με το νόμο, σύμφωνα με τους κανόνες του υπεύθυνου παιχνιδιού και δεν εκτρέπονται προς παράνομη εκμετάλλευση και αισχροκέρδεια

-Να προστατευθούν οι καταναλωτές των σχετικών υπηρεσιών, ιδιαίτερα δε οι ανήλικοι και άλλες ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού από τον εθισμό που μπορεί να υποστούν

-Να αποτραπεί η μετατροπή των ψυχαγωγικών-τεχνικών παιγνίων σε παράνομα τυχερά παίγνια

-Να κατευθυνθεί η στοιχηματική δραστηριότητα σε νόμιμους και ελέγξιμους παρόχους, ώστε να περιοριστεί και προοπτικά να εξαλειφθεί το παράνομο παίγνιο και τα ποινικά αδικήματα που υποθάλπει (απάτη, φοροδιαφυγή, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές πράξεις κλπ)

Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου προτείνει τα εξής:

1. Ορισμός του πεδίου εφαρμογής του νόμου

-Βασικοί ορισμοί των εννοιών που εμπλέκονται στην περιγραφή και στη λειτουργία των παιγνίων.

-Για τις εταιρίες ΟΠΑΠ ΑΕ και ΟΔΙΕ ΑΕ εφαρμόζονται οι ειδικές ισχύουσες διατάξεις.

-Διενέργεια παιγνίων μετά από αδειοδότηση.

Ίδρυση «Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων»

-Η ΕΕΕΠ θα παρακολουθεί την αγορά που ανοίγει και η οποία σταδιακά θα ενσωματώσει τις αρμοδιότητες όλων των υφιστάμενων εποπτικών αρχών.

-Η ΕΕΕΠ είναι ειδικευμένη αυτόνομη δημόσια υπηρεσία εποπτευόμενη από το υπουργείο Οικονομικών.

Κανόνες υπεύθυνου παιχνιδιού για την προστασία των παικτών, των ανηλίκων ιδιαίτερα και της κοινωνίας γενικά:

-Απαγορεύεται η συμμετοχή ανηλίκων σε τυχερά παίγνια. Οι ανήλικοι μπορούν να συμμετέχουν μόνο στα τεχνικά-ψυχαγωγικά παίγνια.

-Ορίζεται το κόστος συμμετοχής στο παίγνιον ή στο στοίχημα (από 0,10 ευρώ έως 5 ευρώ)

-Απαγορεύεται το μέγιστο ποσό που μπορεί να χάσει ένας παίκτης να υπερβαίνει το ποσό της συμμετοχής του στο παίγνιο.

-Προβλέπεται η ατομική κάρτα παίκτη, ώστε να παρακολουθούνται η ηλικία και οι χρηματορροές.

-Ορίζονται οι κανόνες απορρήτου για την προστασία των παικτών με εξαίρεση τις ελεγκτικές και φορολογικές αρχές.

-Προβλέπονται κυρώσεις για την παραβίαση των όρων συμμετοχής στην αγορά.

Κανόνες αδειοδότησης παιγνιομηχανών

-Προβλέπεται η προκήρυξη τεσσάρων έως δέκα αδειών ευρείας κλίμακας – μετά από διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό που θα αφορούν σε 25.000 παιγνιομηχανήματα συνολικά (ίσος αριθμός μηχανημάτων ανά άδεια).

-Προβλέπεται έως 5.000 επιπλέον παιγνιομηχανήματα ότι μπορούν να λειτουργήσουν με άδειες περιορισμένης κλίμακας (από 1 έως 5 μηχανήματα).

-Ευρείας κλίμακας κάτοχοι άδειας μπορούν να είναι ΑΕ με κατατεθειμένο κεφάλαιο τουλάχιστον 500.000 ευρώ με έδρα ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα.

-Ορίζεται ότι στην προκήρυξη θα υπάρχει η τιμή εκκίνησης του τιμήματος της άδειας για τα τυχερά παίγνια. Αυτό θα καταβάλλεται 80% με την έκδοση της άδειας και το υπόλοιπο 20% σταδιακά σύμφωνα με την προκήρυξη.

-Προβλέπεται η ελεύθερη διάθεση τεχνικών-ψυχαγωγικών παιγνίων και διεξαγωγή τους μόνο σε αδειοδοτημένους χώρους.

Κανόνες και περιορισμοί παροχής υπηρεσιών διαδικτυακού στοιχήματος στην Ελλάδα:

-Προβλέπεται η προκήρυξη 15 έως 50 αδειών μετά από διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό

-Η ΕΕΕΠ μέσω του ΚΔΕΠ καθορίζει τις λεπτομέρειες του συστήματος αδειδότησης και τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται στους κατόχους άδειας.

-Η διάρκεια των αδειών είναι πενταετής.

-Οι ιστότοποι οφείλουν να έχουν ονομασία με κατάληξη .gr

Γενικές υποχρεώσεις αδειούχων, παρόχων και φορέων

-Προβλέπεται η φορολόγηση με διοικητικά τέλη εκκίνησης και λειτουργίας, συμμετοχή του δημοσίου επί του κύκλου εργασιών (6%), φόρος στα κέρδη των παικτών, όπως από τα λαχεία.

-Προβλέπονται οι διοικητικές και ποινικές κυρώσεις σε περιπτώσεις καταστρατήγησης των όρων του νόμου και της άδειας.

-Τέλος, στο προτεινόμενο σχεδίου νόμου προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων από ραδιοτηλεοπτικά μέσα και η αναθεώρηση του πλαισίου για το ιπποδρομιακό στοίχημα.

Όπως επισημαίνεται στην εισήγηση, σήμερα ισχύουν τα εξής:

Τεχνικά- ψυχαγωγικά παιχνίδια: Ισχύει γενική απαγόρευση διενέργειας τεχνικών παιχνιδιών (σε αυτά περιλαμβάνονται ακόμη και τα παιχνίδια που μπορεί να παίζονται μέσω διαδικτύου στα internet cafe, αλλά και οποιαδήποτε άλλη παιχνιδομηχανή που είναι εγκατεστημένη σε κατάστημα). Το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) έκρινε, ότι η Ελλάδα παραβίασε τις κοινοτικές διατάξεις επειδή η ολική απαγόρευση διενέργειας τεχνικών- ψυχαγωγικών παιγνίων αντίκειται στις ελευθερίες κυκλοφορίας των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών. Η απόφαση του ΔΕΚ επιβάλει καταβολή προστίμου 31.536 ευρώ ημερησίως. Για την άρση της απόφασης επιβολής προστίμου, είναι αναγκαία νομοθετική ρύθμιση.

Τεχνικά- τυχερά παιχνίδια: Η καθολική απαγόρευση οδήγησε σε ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, από αυτά που αναμένονταν. Σήμερα, εκτιμάται ότι στη χώρα λειτουργούν περισσότεροι από 250 διαδικτυακοί τόποι στοιχηματισμού, έως και 20.000 ηλεκτρονικές μηχανές ψυχαγωγικών παιχνιδιών περιορισμένου κέρδους (AWPs) και έως και 150.000 ηλεκτρονικοί υπολογιστές, που παρέχουν παράνομα τυχερά παιχνίδια (τύπου φρουτάκια). Στο επίπεδο των τυχερών ψυχαγωγικών μόνο παιχνιδιών, λειτουργούν πολλές χιλιάδες μηχανήματα, στα οποία περιλαμβάνονται στην πράξη και τα internet-cafe που επιτρέπουν τη συμμετοχή σε διαδικτυακά παιχνίδια. Συνολικά, ο παράνομος τζίρος όλων αυτών των τυχερών παιχνιδιών εκτιμάται σε πάνω από 4 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ οι εισπράξεις του Δημοσίου είναι μηδενικές.

Σημειώνεται ότι το προσχέδιο του νομοσχεδίου είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον Σεπτέμβριο 2010. Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομικών έλαβε εγγράφως θέσεις και προτάσεις πολλών φορέων και πολιτών, ενώ σε επίπεδο υπουργικού Συμβουλίου έχουν υπάρξει τρεις ενημερώσεις επί των βασικών σημείων του νομοσχεδίου σε διαφορετικά στάδια της νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας.

Το σχέδιο νόμου μπορείτε να το βρείτε εδώ, ενώ το άρθρο που αφορά το διαδικτυακό στοίχημα είναι το άρθρο 11.

1 σχόλιο:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση και αρκετά ενημερωτική.

    Εγώ όμως προβληματίζομαι με το τρόπο που το κράτος "απελευθερώνει" την αγορά.

    Είναι εμφανές πως μόνο ζητούμενο είναι να αυξήσει τα έσοδα του και να διατηρήσει το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ.

    Γιατί διαβάζοντας πως θα έχει 6% επί του τζίρου παρακράτηση σε συνάρτηση με τη φορολογία στα κέρδη του παίκτη δημιουργούνται υπερβολικά κόστη που βαρύνουν τελικά τον παίκτη και τον αποθαρρύνουν από το να εκμεταλλευθεί τα στοιχεία μίας ελεύθερης αγοράς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή